کارگاه آموزش «سرود» ویژه‌ی مربیان کانون پرورش فکری در اهواز برگزار شد

کارگاه آموزش «سرود» ویژه‌ی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور سهیل مطیعا، آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آموزش یک‌روزه با برخی از تکنیک‌ها و شیوه‌های اجرای سرود در مراکز فرهنگی هنری آشنا شدند.

این دوره آموزشی 12 ساعته که مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز میزبان آن بود در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد؛ در بخش نخست، سهیل مطیعا آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی، مربیان کانون را با تعریف موسیقی، اشکال نت، خط حامل و عناصر کلیدی آن، اکتاو و اهمیت آن در جایگاه نت‌ها، سلفژ (علم خواندن نت‌ها)، تفاوت بین صدای زنان و مردان، رنگ و جنس صدا آشنا کرد.

در ادامه بخش آغازین این کارگاه، مربیان شیوه‌های انجام آزمودن صدا، صداسازی و گم کردن صدا، تمرین تدریجی همراه با آهنگ با کلام، چیدمان گروه، خلاقیت و تکنیک‌های در تشکیل گروه سرود را فرا گرفتند.

استفاده از روش ولوم کشی، استفاده از میکروفون برای صداها و تمرین به‌صورت نشسته، برخاسته و متناوب ازجمله نکات دیگری بود که در انتهای بخش تئوری این کارگاه توسط مدرس به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

بر اساس این گزارش، بخش دوم این کارگاه با تشکیل گروه سرود مربیان شرکت‌کننده در این دوره آموزشی همراه شد و مربیان تمامی مفاهیم فراگرفته شده در بخش نخست را به‌صورت عملی اجرا کردند.

اجرای سرود «یادش به خیر کانون»، نوشته افشین اعلاء و آهنگ‌سازی سهیل مطیعا توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پایان بخش این دوره آموزشی یک‌روزه بود.

این کارگاه آموزشی در راستای راه‌اندازی انجمن هنری سرود، با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری و واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

گفتنی است: فعالیت سرود در کانون، به‌عنوان یک هنر گروهی است که نوجوانان با مشارکت در آن، هنر کارگروهی، تحمل یکدیگر، ارائه نقد و پیشنهادها و فعالیت جمعی بدون رقابت و تلاش برای موفقیت جمع را می‌آموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =