قصه‌گویان یزدی، حضور موثر در بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی داشته باشند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بر ضرورت حضور موثر قصه‌گویان شهرستان یزد و دیگر شهرستان‌های استان، در بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی تاکید کرد

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، محمدرضا آخوندی، در حاشیه‌ی برگزاری کارگاه قصه‌گویی در یزد، اظهار داشت: جشنواره‌ی قصه‌گویی یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی است که باید به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

 وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور ایجاد آمادگی بیشتر در قصه‌گویان برای شرکت در جشنواره قصه‌گویی است و از قصه‌گویان شهرستان یزد و سراسر استان یزد انتظار داریم تا حضوری موثر در بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی هم در بخش استانی و هم سایر مراحل این جشنواره داشته باشند.

 آخوندی با اشاره به این‌که فرهنگ اصیل یزدی، دست‌خوش تغییراتی شده است، بیان کرد: به طور قطع ترویج فرهنگ قصه‌گویی و انتخاب قصه‌هایی با محوریت فرهنگ و آداب و رسوم یزد و ... می‌تواند به زنده نگه‌داشتن فرهنگ اصیل یزدی‌ها کمک کند.

 گفتنی است؛ کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی در یزد و کلیه‌ی شهرستان‌های  استان، به همت مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن قصه‌گویان ایران، شاخه‌ی یزد، ویژه‌ی «زنان و مردان بالای 18 سال» و «دختران و پسران 12 تا 18 سال»، برگزار شد.

 در این کارگاه‌های آموزشی، قصه‌گویان علاوه بر آشنایی با مقدمات قصه‌گویی با چگونگی ساخت و پرداخت قصه و دست بردن در یک قصه و آماده‌سازی آن برای قصه‌گویی و نیز لحن و زبان بدن، آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =