کد خبر: 290881
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
بازدید 267
کارگاه قصه‌گویی کانون کرمان با شیوه‌ای تازه برگزار شد

کارگاه قصه‌گویی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با حضور علی خانجانی با شیوه‌ای تازه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، علی خانجانی نویسنده و پژوهشگر قصه و قصه‌گویی و عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور ۹۸ استاد کارگاه آموزشی قصه‌گویی استان کرمان بود.

بنابر این خبر، در این کارگاه که با حضور محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان قصه‌گوی استان کرمان در سالن باران اداره کل کانون برگزار شد، با شیوه‌ای تازه قصه‌گویان در حضور علی خانجانی و تعدادی از اعضای افتخاری انجمن قصه‌گویی، قصه‌ای واحد را روایت کردند و نقد و بررسی شدند.

این در حالی است که، از قبل سه قصه از سه ژانر متفاوت از سوی کارشناسان فرهنگی کانون کرمان به قصه‌گویان داده شده بود و آنها بعد از قصه‌گویی، شیوه‌های بازنویسی و بازآفرینی، لحن، بیان و زبان بدن مرتبط به یک متن را با اجرای دیگر قصه‌گوها شاهد بودند.

علی خانجانی در رابطه با چگونگی برگزاری این کارگاه بیان داشت: وقتی یک قصه به یک گروه داده می‌شود، فضای بهتری برای اینکه هر شخص قصه را با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌های شخصی‌اش از آن خود کند وجود دارد. همچنین اگر استفاده از متن قصه واحد در جشنواره‌های استانی هم تکرار شود شناسایی و سنجش توانایی‌های قصه‌گوها برای خودشان و داورها آسان‌تر خواهد بود.

انجمن قصه‌گویی کانون کرمان به منظور بومی شدن  جشنواره قصه‌گویی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه پس از ۲۲ سال برگزاری جشنواره قصه‌گویی و همچنین به منظور هدایت و پرورش امر قصه‌نویسی و قصه‌گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دعوت از اساتید برجسته استان و قصه‌گویان برگزیده جشنواره‌های گذشته تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =