کد خبر: 290899
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
بازدید 495
کانون شماره ۶ تهران درهای خود را به روی مخاطبانش گشود

مراسم بازگشایی مجدد کتابخانۀ شماره ۶ ، عصر روز ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ با حضور مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران و جمعی از اعضای کودک و نوجوان این مرکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز شماره ۶ کانون یکی از مراکز با سابقه‌ی شهر تهران است که از سال ۱۳۴۹ فعالیت خود را در منطقه ۱۵ آغاز کرد.

این مرکز فرهنگی هنری بارها مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت که در تابستان سال جاری با تأمین اعتبارات عمرانی از سوی اداره کل استان مجدداً نوسازی شد و بار دیگر درهای خود را به روی مخاطبانش گشود.

بر اساس این گزارش، در آیین گشایش این مرکز ۴۹ ساله، مدیرکل کانون استان در جمع اعضا و والدین حاضر در این مراسم، ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و ایام سوگواری گفت؛ شما کودکان و نوجوانان از روی میل و علاقه در این ماه در مراسم عزاداری شرکت می‌کنید و ارادت خودتان را به امام حسین(ع) نشان می‌دهید، همان‌طور که پیامبر اکرم (ص) فرموده « اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فی قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً» شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایی در دل‌های مؤمنان ایجاد کرده که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.

نظری در ادامه در رابطه با اهمیت مطالعه در این ماه یادآور شد؛ در کنار این شیوه‌ی عرض ارادت تلاش کنید با مطالعه درباره زندگی و سیره امام شهیدان حضرت امام حسین (ع) امکان شناخت و درک بیشتر حسین(ع) را برای بهره‌مندی از راه و روش ایشان و تقویت اندیشه و تفکر خود را فراهم کنید.

بر همین اساس در ادامه‌ی این مراسم مرضیه جودکی مربی مسئول این کتابخانه از سرعت بخشی به پروژه‌ی تعمیر و نوسازی این کتابخانه قدردانی کرد و گزارشی کوتاه از فعالیت‌های این مرکز فرهنگی هنری ارائه داد.

خوانش متن ادبی توسط «کوثر رضا خواه و ملیکا دسترسی» عضو کودک و نوجوان این مرکز و اجرای قصه نمایش توسط «آتنا حشمت» و مادرش از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است مرکز شماره ۶ کانون استان تهران، در منطقه ۱۵ شهر تهران، خیابان طیب، خیابان عطارباشی، بوستان ولیعصر واقع‌شده و به کودکان و نوجوانان این منطقه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =