بزرگترین نقطه قوت یک اثرهنری، باورپذیربودن آن است

کتاب«سمفونی سیب زمینی ها» از سوی اعضای کارگاه های ادبی مراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان باحضور عبدالمجیدنجفی نویسنده این اثر، نقدو بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، روز سه شنبه 12 شهریور 1398نشست تخصصی«دو پنجره» با حضور نویسنده کتاب در لرستان برگزارشد.

براساس این گزارش نشست تخصصی دوپنجره باحضور«عبدالمجیدنجفی» نویسنده کتاب(سمفونی سیب زمینی ها) و شرکت اعضای فعال ادبی مراکز کانون خرم آباد، الشتر،کوهدشت ونورآباد در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ خرم آباد برگزارشد.

دراین نشست، رمان جذاب« سمفونی سیب زمینی ها » نقد و بررسی شد تا اعضا بتواننددرمورد عناصر داستان نویسی، شخصیت پردازی در داستان تخیلی این کتاب را به چالش بکشند.

در این برنامه معاون فرهنگی اجرایی، مربیان ادبی، مربی مسئولان مراکز، کارشناس ادبی، ، کارشناس روابط عمومی، اعضای کارگاه ها، اعضای انجمن های ادبی استان حضور داشتند.

دربخش اول «دوپنجره»، اعضای 6 مرکزخرم آباد، مراکزنورآباد، کوهدشت، پلدختر شروع شد به نقدرمان پرداختند ودیدگاه‌های خود را درباره‌ی ایده و فکر اولیه، طرح وشخصیت‌پردازی این کتاب بیان کردند.

درادامه عبدالمجیدنجفی ضمن پاسخ گویی به سوالات اعضا ومربیان، گفت: ریشه های داستان نویسی در همان دوران کودکی شکل می گیرد و شما اعضای خوب مراکز کانون باید از مربیان ماهیگیری را یاد بگیرید و به دنبال طرح سوال باشید و جواب ها را دنبال کنیدتا ذهنتان خلاق شود.

وی افزود: شعر نویسی و قصه نویسی نگاه و زیست است و وقتی شما به اطرافتان نگاه شاعرانه دارید، یعنی به خودتان و طبیعت وآسمان احترام می گذارید.

نجفی با بیان این نکته که، بزرگترین نقطه قوت یک اثرهنری باورپذیر بودن آن است اظهارداشت: هیچ اثری خالی از ضعف نیست و باید ببینیم که خواننده آن کتاب را تا آخر می خواند یانه واگر آنرا خواند به این معنی است که نویسنده کارش را درست انجام داده است.

گفتنی است، ادامه نشست ادبی دوپنجره قرا است صبح روز چهارشنبه13 شهریور1398 با حضور اعضای مراکز سه گانه بروجرد و ازنا، الیگودرز، اشترینان در مرکز فرهنگی هنری دورود برگزارشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =