کد خبر: 290945
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
توسعه مراکز سیار، فراگیر و علمی کانون در نقاط مختلف کشور

روند توسعه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر به‌صورت عمده به سمت راه‌اندازی مراکز سیار شهری و روستایی و مراکز تخصصی مانند علوم و نجوم و فراگیر سوق پیدا کرده است در عین حال بازسازی مراکز قدیمی و تاسیس مراکز ثابت در برخی شهرهای فاقد کتاب‌خانه، همچنان در دستور کار کانون قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ماه‌های اخیر نیز این روند در مسیر توسعه مراکز سیار شهری و روستایی، علمی و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف کشور ادامه پیدا کرد.

مراکز علوم و نجوم اغلب در کنار و در محوطه همان مراکز ثابت و مراکز فراگیر نیز با تغییر کاربری و مناسب‌سازی کتاب‌خانه‌های ثابت کانون ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح دومین مرکز فراگیر کانون آذربایجان شرقی در هشترود

هشترودی‌ها هم‌زمان با هفته دولت، شاهد بهره‌برداری از نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در شهر خود بودند تا از این پس کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه این شهر استان آذربایجان شرقی نیز بتوانند از خدمات فرهنگی و هنری کانون بهره‌مند شوند.

مراکز فراگیر با تغییر کاربری و مناسب‌سازی کتاب‌خانه‌های کانون به بهره‌برداری می‌رسد و در آن، کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شامل نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی و حرکتی در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌پردازند.

مرکز فراگیر کانون هشترود دومین مرکز فراگیر کانون استان است که با تجهیر مرکز فرهنگی هنری کانون هشترود به تجهیزات لازم و به‌سازی مسیر ورودی و با تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، به بهره‌برداری رسیده است.

مرکز شماره ۶  کانون تهران درهایش را به‌روی مخاطبانش گشود

مراسم بازگشایی دوباره کتاب‌خانه شماره ۶، عصر روز ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ برگزار شد. مرکز شماره ۶ کانون یکی از مراکز با سابقه‌ شهر تهران است که از سال ۱۳۴۹ فعالیت خود را در منطقه ۱۵ آغاز کرد.

این مرکز فرهنگی هنری بارها مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت که در تابستان سال جاری با تأمین اعتبارات عمرانی از سوی اداره کل استان مجدداً نوسازی شد و بار دیگر درهای خود را به روی مخاطبانش گشود.

مرکز شماره ۶ کانون استان تهران، در منطقه ۱۵ شهر تهران، خیابان طیب، خیابان عطارباشی، بوستان ولیعصر واقع‌شده و به کودکان و نوجوانان این منطقه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می‌دهد.

از سرگیری فعالیت مرکز ۴۸ ساله کانون استان تهران

مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۷ کانون استان تهران نیز با حضور مدیرکل کانون استان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان در آخرین روزهای مرداد ۱۳۹۸ پس از بازسازی و نوسازی بازگشایی شد.

مرکز شماره ۱۷ کانون، در سال۱۳۵۰ در منطقه ۱۲ محله شوش شهر تهران افتتاح شد و تاکنون کودکان و نوجوانان بسیاری از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی این مرکز کانون بهره‌مند شده‌اند.

این مرکز فرهنگی هنری به دلیل قدمت ۴۸ ساله‌اش، بارها مورد نوسازی قرار گرفت که این بار با تغییرهایی در نمای داخلی ساختمان، با تأمین اعتبار از سوی اداره کل استان، در مدت یک ماه مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت.

افتتاح مرکز فرهنگی هنری ۲ اسفراین

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون اسفراین، با متراژ ۱۲۲۳ مترمربع مساحت، ۱۶۰ مترمربع دیوارکشی و ۲۲۲۰ مترمربع محوطه سازی و بالغ بر مبلغ ۱میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه، ساخت و تجهیز افتتاح شد.

این مرکز پیش از این به دلیل اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان به بهره‌برداری رسیده و تاکنون با ۳۵۵ عضو، ۷۱۶۶ کتاب ثبت شده و کارگاه‌های فعال فرهنگی هنری و ادبی، شهرستان اسفراین را پوشش می‌دهد.

افتتاح دومین کتابخانه سیار روستایی قاین در خراسان جنوبی

دومین کتاب‌خانه سیار روستایی قاین هم‌زمان با فصل پاییز، فعالیت خود را در مناطق روستایی شهرستان قاینات آغاز خواهد کرد. اولین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان قاینات در سال ۹۶ آغاز به کار کرد و در حال حاضر در ۲۰ روستای این شهرستان خدمات فرهنگی خود را برای بیش از ۶۶۰ کودک و نوجوان ارایه می‌کند.

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی دارای ۱۰ کتاب‌خانه سیار است که در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، قاین، زیرکوه، طبس و بشرویه علاوه بر امانت کتاب، به اجرای فعالیت‌هایی از جمله قصه‌گویی، روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی می‌پردازند.

افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کردکوی

با اختصاص زمینی به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۸۶ مترمربع در میدان مرکزی و محوطه پارک بازی از سوی فرماندار، اعضای شورای اسلامی و با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان، ساختمان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کردکوی افتتاح شد.

کلنگ‌ مرکز کانون در خرم‌آباد به زمین زده شد/ افتتاح مرکز تخصصی علوم و نجوم

یک مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثابت با حضور مدیرعامل کانون و جمعی از مسئولان استانی در مجموعه مسکن مهر کمالوند خرم‌آباد کلنگ‌زنی شد.

در این روز یک دستگاه خودروی کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان که از سوی خیر فرهنگی خریداری شده بود، نیز رونمایی شد.

همچنین یک مرکز تخصصی علوم و نجوم در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

کودکان مرزن‌آباد صاحب کانون می‌شوند

با اقدام خیرین نیک اندیش و اهدای یک باب ساختمان به مساحت ۸۵۰ مترمربع با زیربنای ۵۰۰ مترمربع، از این پس کودکان ونوجوانان مرزن‌آباد و حومه در استان مازندران از خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون بهره‌مند می‌شوند.

احداث مرکز علوم و نجوم در شهرستان فرمهین

نخستین مرکز تخصصی علوم و نجوم کانون پرورش فکری استان مرکزی در شهرستان فرمهین با زیربنای ۲۲۰ مترمربع و شش باب کارگاه با کمک خیران و بودجه دولتی در شهرستان فراهان احداث شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =