کد خبر: 290965
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
بازدید 758
دهمین پویش ملی فصل گرم کتاب در اشتهارد کرج با موضوع محرم

ویژه برنامه های دهمین پویش « فصل گرم کتاب»،  در استان البرز به میزبانی کودکان اشتهاردی به  موضوع معرفی ماه محرم و واقعه‌ی  عظیم عاشورا  اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، دهمین پویش ملی «فصل گرم کتاب»در منطقه‌ی اشتهارد کرج و در محل امامزاده ام کبری(ع) و ام صغری(ع)، میزبان کودکان و نوجوانان بود. همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در این ویژه برنامه فعالیت‌های مختلفی را از جمله معرفی واقعه‌ی عظیم عاشورا، معرفی شخصیت امام حسین علیه السلام و کودکان و نوجوانان حاضر در واقعه عاشورا که در این واقعه به شهادت رسیدند، قصه‌گویی قصه‌ی فطرس و امام حسین(ع)، شعرخوانی شعر«خورشید شهادت»، از کتاب« تو بوی سیب می دهی» و مسابقه و سرگرمی را اجرا کردند. یکی از فعالیت‌های ویژه در این پویش استفاده از تکنیک چاپ و ساخت سربند با عبارت نام زیبای آقا اباعبدالله الحسین (ع) بود که بر روی سر بندها نقش بست؛ بچه ها در این فعالیت با استفاده از تکنیک چاپ نام مبارک امام حسین علیه السلام را بر روی سربندها در قالب یک کارگاه کاردستی چاپ کرده و سپس آن را به سرشان بستند. در پایان این برنامه نیز مراسم نوحه‌خوانی و سینه زنی اجرا شد .

معرفی جشنواره قصه‌گویی

یک بخش ویژه در پویش ملی فصل گرم کتاب، معرفی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است که کارشناس فرهنگی کانون این جشنواره و بخش‌های مختلف آن را به والدین و کودکان ونوجوانان معرفی می‌کنند، در اشتهارد نیز این جشنواره و تمدید مهلت ارسال آثار به خانواده‌های این منطقه اطلاع‌رسانی شد.

گفتنی‌ است پویش ملی فصل گرم کتاب، یک فعالیت جهت برقراری ارتباط بیشتر مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی و معرفی فعالیت‌های کانون در فضاهای غیر از کانون به ویژه در پارک‌ها و مناطق گردشگری هر استان است که امسال برای دومین سال متوالی  در روزهای پایان هفته به مناطق مختلف  استان به ویژه مناطقی که فاقد  مرکز فرهنگی، هنری کانون هستند، مراجعه کرده و کودکان و نوجوانان را با کانون و فعالیت های آن آشنا می کند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =