«کارگاه‌های  مهارت‌های مثبت» در کانون فارس در حال برگزاری است

«کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، با تمرکز بر 8 مهارت منتخب شامل امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهره‌گیری از گروه روان‌شناسان با تجربه در این حوزه، در کانون اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  فارس، در دو نوبت اجرای برنامه «پویش فصل گرم کتاب» بروشورهای تبلیغاتی برگزاری «کارگاه‌های‌  مهارت‌های مثبت» توسط مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره 1 شیراز توزیع شد و با استفاده از ظرفیت پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی، درباره‌ی این کارگاه‌ها اطلاع‌رسانی وسیع صورت گرفت. کارگاه «خودباوری» برای دختران و پسران نوجوان از ابتدای شهریورماه آغاز شد که تا اکنون سه جلسه مثبت اندیشی با محوریت خودباوری برای نوجوانان پسر و دو جلسه برای دختران نوجوان برگزار شده است. مدت زمان هرکارگاه 60 تا90 دقیقه و تعداد اعضای مشارکت‌کننده نیز 10 تا 15 نفر هستند.

کارگاه دختران ربات شارژی

دختران نوجوان در این جلسه ابتدا در قالب نمایش با شارژ شدن فرضی، به شکل یک ربات مثلا دانشمند، ورزشکار یا هنرمند درآمده و درباره خودشان از زبان ربات حرف می‌زدند. بعد از آن یکی ربات مثبت و دیگری ربات منفی می‌شد. آن‌ها با هم یک گفتگو ساخته و درباره احساس خود در آن لحظه حرف می‌زدند. بعد با بازی «این توپ توپی شیطونه»، هر کس که توپ در دست می‌ماند به سئوال‌های مربی پاسخ می‌داد. در ادامه یک بروشور از موقعیت‌های پر انرژی یا بدون انرژی بودن خود طراحی و درباره آنها صحبت کردند. پس از آن درخت شخصی خود را خلق کردند و پنج ویژگی مثبت خود را روی شاخه‌های اصلی نوشتند.

خود ارزشمند من یا نامه‌ای به دوست

در ادامه برگزاری این کارگاه‌ها، نوجوانان پسر یک کاغذ را از وسط تا کردند و بعد دو نیم رخ از خودشان روی کاغد کشیدند که یک نیم‌رخ حالت ناراحتی و یک نیم‌رخ شادی را نشان می‌داد وشناسنامه‌ی احساسی خود و این که چه احساس خوب یا بدی نسبت به خود دارند را نوشتند. بعد این نیم‌رخ را به دوستشان دادند. دوست مقابل باید در قالب یک نامه ازویژگی‌هایمثبت دوستش برایش می‌نوشت.

آگهی تبلیغاتی من: بر اساس کتاب کار فعالیت دوم مهارت خودباوری «با من آشنا شو»

کلاس ادبی مرکز با نصب پوستر «حال خوش زندگی» آماده شد. بعد  با اعلام زمان قبلی به اعضای ثبت‌نام شده راس ساعت 11 ونیم روز دوشنبه 4 شهریور ماه جلسه اول این مهارت با حضور 10 عضو نوجوان پسر شروع شد. ابتدا درباره کارگاه‌های مثبت‌اندیشی نوجوانان برای آنها توضیح کامل ارائه شد و این که چرا شرکت در این کارگاه ها به آنها کمک می کند تا آینده بهتری داشته باشند. در ادامه از آنهاسئوال شدکه آیا تا به حال با انسان مهمی روبرو شده و چه احساسی داشته‌اند؟ بر اساس موارد مطرح شده در کتاب کار وسایل لازم در اختیار اعضا قرار گرفت تا برای خود یک آگهی تبلیغاتی ساخته، آن را تزئین کنند و ویژگی‌های اخلاقی، توانمندی‌ها و موفقیت‌هایشان را در آن بنویسند. نوشته‌ها روی تابلونصب شد و و یژگی‌های تبلیغی اعضا موردنقد و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، تا پایان شهریور در قالب 8 جلسه برگزار شود.

«کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، با تمرکز بر 8 مهارت منتخب شامل امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهره‌گیری از گروه روان‌شناسان با تجربه در این حوزه، در کانون اجرا می‌شود و هدف آن تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر، آگاهی‌بخشی و به‌روزرسانی توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارت‌های مثبت و به کارگیری آن در فعالیت‌های کانون و برندسازی مجدد کانون از طریق تعریف دوره‌های جدید آموزشی در راستای ارتقای مهارت‌های مثبت روان‌شناختی است و مخاطب آن نوجوانان 10 تا 16 سال هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =