کد خبر: 290984
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
بازدید 1682
تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) درخرم آباد اجرا شد

همزمان با چهارمین روز از ماه محرم، کودکان ونوجوانان خرم آبادی میهمان گروه تعزیه خوانی آقا حسین ابن علی علیه السلام درمرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شماره 4خرم آباد شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، همزمان با ایام سوگواری سرور وسالارشهیدان اباعبدالله الحسین(ع) ویاران وفادارش، مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسراستان لرستان ویژه برنامه هایی را اجرا کردند.

محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان گفت: سوگواری برای سیدو سالارشهیدان(ع) به شکل های مختلف در مراکز کانون لرستان برگزار و با اجرای این برنامه ها فرهنگ عاشورایی و ایثار وشهادت و وقایع عاشورا در قالب هنر به کودکان ونوجوانان منتقل می شود و این روزها به مناسبت این  ایام، ویژه برنامه های مختلفی در مراکز فرهنگی هنری کانون در حال برگزاری است.

محمدی افزود: در چهارمین روز از ایام محرم عصرروز چهارشنبه 13 شهریور، مرکزفرهنگی هنری شماره4 با حضور اعضای ارشد وعادی مرکز، روایت نمایشی شهادت حضرت علی اکبرعلیه السلام را با حضور گسترده خانواده ها اجرا کردند.

وی اضافه کرد:  گروه تعزیه خوانی آقا حسین ابن علیه السلام متشکل از ۲۰ عضو کودک و نوجوان در مدت زمان حدود45 دقیقه یکی وقایع روز کربلا را به صورت تعزیه خوانی به نمایش درآوردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان اظار داشت: بیش از ۴ ماه است که این گروه درحال تمرین هستند و قرار است این گروه در دهه اول محرم به اجرای آیین تعزیه خوانی در پارک مهرورزان جنب مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شماره 4خرم آباد بپردازند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =