بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری در مراکز کانون رونق‌می‌گیرد

اولین نشست انجمن عکاسی اعضای نوجوان و ارشد مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این انجمن تشکلی عضو محور است و نگاهی ویژه‌ به پرورش نگاه خلاق اعضای نوجوان، تقویت حس جستجوگری و آشناسازی هرچه‌بیش‌تر آنان با کاربردهای عکاسی و تلاشی ویژه برای فراهم‌سازی فضایی مناسب برای هم‌اندیشی و تبادل تجربه‌دارد.

نخستین نشست اعضای انجمن عکاسی کانون استان گیلان نیز برهمین اساس و با همراهی رابطان، مربیان، اعضای ارشد و نوجوانان علاقه‌مند به هنر عکاسی برگزارشد وحاضران تجربه‌های سازنده خود را برای توسعه افزون‌تر این فعالیت هنری در مراکز فرهنگی هنری کانون به اشتراک‌گذاشتند.

حسین سلیمی، مربی عکاسی مرکز فرهنگی هنری کانون رستم‌آباد نیز در این نشست، به پیشینه‌ی هنر عکاسی پرداخت و از اهمیت شناخت ابزار و ضرورت آشنایی با چگونگی استفاده ازدوربین برای حاضران سخن‌گفت.

میهمان این برنامه هم‌چنین، عکاسی را هنر توصیف‌ و انتقال احساس و پیام‌های انسانی به مخاطب را از رسالت‌های فعالان این عرصه عنوان‌کرد.

مدیر کل کانون گیلان هم ضمن خیرمقدم به حاضران و ابراز خرسندی از هم‌نشینی علاقه‌مندان به هنر در قالب انجمن عکاسی گفت: نگاه جستجوگر، دید هنرمندانه و جلب نظر مخاطب به یک موضوع مهم و برجسته، از شاخصه‌های یک عکاس و استعدادی ارزش‌مند است که باید در مسیر درست و به‌منظور انتقال آموزه‌های اسلامی و تحقق عدالت رسانه‌ای مورد استفاده قرارگیرد.

اسفندیار ضیائی درعین‌حال، همه‌جانبه‌نگری و تلاش برای آشناسازی مخاطب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، آداب و رسوم و مواهب خدادادی کشورمان را از اولویت‌ها برشمرد و خواستار برنامه‌ریزی هدف‌مند برای موفقیت اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شد.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون استان گیلان نیز از عکاسی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌های دیداری نام برد و آشنایی کودکان و نوجوانان با این هنر را حرکتی برای افزایش دقت‌نظر و ایجاد صمیمیت بصری درمیان این نسل خواند.

سیده مریم حسینی، نماینده و سمانه خانجانی، رابط انجمن عکاسی کانون پرورش فکری گیلان هم به اهداف برگزاری این انجمن و تشریح برنامه‌های آتی آن پرداختند و همراهی تمامی حاضران را برای توسعه همه‌جانبه کارگاه‌های آموزش عکاسی در مراکز فرهنگی هنری خواستارشدند.

  گفتنی است، نشست انجمن عکاسی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر رشت برگزارشد.

رضا سلیمی، مربی عکاسی کانون و میهمان برنامه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =