کد خبر: 290994
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
بازدید 648
قصه‌گویی مادر نمایش است

نشست آموزشی قصه‌گویی با حضور مصطفی رحماندوست برای کارشناسان و مربیان فرهنگی و هنری کانون استان و تعدادی از مدیران موفق مدارس ابتدایی شهر همدان در مرکز شماره ۳ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان؛ مصطفی رحماندوست با اجرای شیوه‌های نوین در آغاز این نشست آموزشی روش‌های قصه‌گویی و تداوم آن توسط قصه‌گو را برای حاضران بیان کرد.

رحماندوست در ادامه گفت: تمامی سرمایه یک قصه گو لحن، بیان و میمیک چهره اوست. وی با اشاره به آیتم‌های داوری در جشنواره قصه‌گویی افزود: فرمول خاصی برای شروع قصه‌گویی نداریم و با تکیه بر خلاقیت فردی هر قصه باید یک جور آغاز شود.

شاعر کودک و نوجوان کشور در ادامه توصیه داشت: باید روش خود را در قصه‌گویی پیدا کنید و قصه‌گویی باشید که با بقیه متفاوت باشد.

رحماندوست افزود: باید شروع‌های مختلفی را برای قصه خود در نظر بگیرید و با توجه به شرایط جمع و سالن محل اجرا، بهترین شروع را انتخاب و قصه خود را آغاز کنید.

وی گفت باید در قصه‌گویی تابوشکنی، ساختارشکنی و آشنایی‌زدایی را به وجود بیاوریم چرا که مهارت و خلاقیت قصه‌گو در اهمیت دادن به روایت‌گری نمود پیدا می‌کند.

شاعر صد دانه یاقوت در مورد اجرا با ابزار گفت: تئاتر بچه قصه گویی است و مادر نباید ادای بچه خود را دربیاورد.

رحماندوست با اشاره به کارکردهای قصه گفت: قصه‌گویی یک تکنولوژیست و حتی قصه‌درمانی نیز به عنوان درمان برخی بیماری‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی به جنبه‌های قصه‌گویی نیز اشاره کرد و افزود: روایت‌گری یعنی اینکه قصه دلت را گفته باشی. قصه‌ای که دوست داری و برای گفتنش بی قرار هستی.

رحماندوست ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب را چهارمین عنصر لازم قصه‌گویی موفق دانست و گفت: تمامی انسان‌ها قصه‌گویی را بلد هستند و همه ما در طول زندگی قصه‌های بسیاری را تعریف کرده‌ایم و اطرافیان را تحت تاثیر خود قرار داده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =