«فرهنگ عاشورا» محور فعالیت مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

امام حسین(ع) و شهیدان کربلا نقطه‌ی اشتراک فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان در آستانه‌ی تاسوعا و عاشورا است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری یاد و خاطره‌ی شهیدان کربلا را گرامی داشتند.

هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگورای امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، که حرکتی ماندگار را در تاریخ شکل دادند و فرهنگ عاشورا را بنیان نهادند، اعضا و مربیان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز همگام با دیگر مسلمانان، این روزها با اجرای ویژه‎برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی بخشی از قیام بزرگ عاشورا را مرور می‌کنند.

از جمله این مراکز می‌توان به مراکز فرهنگی‌هنری نیمروز، شماره یک زابل، مجتمع و شماره‌ دو زاهدان اشاره کرد که ویژه‌برنامه‌هایی چون برپایی نمایشگاه آثار، معرفی شخصیت، وقایع و ایام را با کمک اعضا برگزار کردند.

برگزاری کارگاه نقاشی، مداحی اعضا و قصه‎گویی دیگر برنامه‌هایی بود که در روزهای محرم در این مراکز اجرا شد و اعضا فعالیت‌هایی در این خصوص انجام دادند.

فعالیت بحث آزاد برنامه‌ی دیگری بود برای بررسی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اعضا تا در مورد ابعاد این قیام بزرگ بیش از گذشته  صحبت کنند و با نظر یک‌دیگر آشنا شوند.

برخی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم در این روزها مزار شهیدان شهرشان را برای عزاداری و اجرای برنامه‌ها برگزیدند.

گفتنی است این ویژه‌برنامه‌ها در دیگر مراکز فرهنگی‌هنری استان در حال برگزاری است.

مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو زاهدان
مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زابل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =