کد خبر: 291014
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
انجمن عکاسی شاخه خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

نخستین انجمن عکاسان نوجوان در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، این انجمن تشکلی عضو محور، متشکل از اعضای نوجوان و ارشد مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری است که با هدف کشف، پرورش و معرفی استعدادهای نوجوانان در زمینه‌ی عکاسی راه‌اندازی شده است.
بنا بر این گزارش، طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در آیین افتتاح این انجمن، پرورش نگاه خلاق و جستجوگر در اعضا و ایجاد فضای امن برای تعامل و تبادل تجربه و اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی را از دیگر اهداف  انجمن برشمرد و خاطر نشان کرد: انجمن عکاسی استان می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های بسیاری خوبی باشد.
حمیدی در جمع اعضای نوجوان کانون با بیان این‌که قصد داریم متناسب با فضا و شرایط موجود در استان انجمن‌های فرهنگی و هنری و ادبی ویژه نوجوانان را راه‌اندازی کنیم، گفت: هنر و توانمندی شما در هر یک از حوزه‌ها می‌تواند برای دیگر هم‌سن و سالانتان قابل استفاده و منجر به اتفاقات خوبی شود.
وی اذعان داشت: هدف انجمن‌ عکاسی دور هم جمع کردن نوجوانانی است که از سن کانون خارج شده اند تا بستری برای استفاده درست از شبکه‌های اجنماعی و فضای مجازی  ایجاد شود و به سوی خلق هنرهای ماندگار و جذاب سوق داده شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که انجمن عکاسی استان به دنبال جذب اساتید مطرح کشوری در زمینه‌ی عکاسی است، بیان داشت: به زودی بانک اطلاعاتی اساتید استانی و کشوری تهیه می‌شود تا بتوان از دانش و تجربه‌ی آن‌ها برای توانمندسازی اعضای انجمن بهره برد.
در ادامه، ریحانه سادات هاشمیان رابط انجمن عکاسی استان خراسان جنوبی در ارتباط با انجمن، اهداف و برنامه‌های انجمن، آموزش های اولیه و مورد نیاز عکاسی به ویژه موبایل گرافی صحبت کرد.
گفتنی‌است انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی متشکل از ۳۰ عضو نوجوان، پنجمین انجمنی است که پس از انجمن‌های ادبی، سرود، هنرهای نمایشی و قصه گویی در این استان راه‌اندازی شده است.
شایان ذکر است، همزمان با اولین نشست انجمن عکاسان نوجوان، نمایشگاه عکس‌های برگزیده اولین مهرواره عکس کودک با عنوان "تمرین زندگی" شامل ٣٠ اثر در مرکز شماره یک و فراگیر بیرجند افتتاح و فراخوان نخستین مهرواره استانی "عکس عاشورایی " منتشر و به مراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =