نمایش عروسکی درخشنگ به جشنواره بورسای ترکیه می رود

نمایش عروسکی درخشنگ کاری از کارگردان کانونی ایلام در جشنواره بورسای ترکیه به اجرا در می آید.درخشنگ پیش از این در جشنواره هندوستان نیز اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام نمایش عروسکی درخشنگ به کارگردانی و نویسندگی  علیرضا آقایی کارشناس  مسئول فرهنگی،ادبی و هنری کانون استان ایلام  در جشنواره بورسای ترکیه  به اجرا در می آید. پیش از این نیز در جشنواره هندوستان نیز اجراهای موفقی داشته است.

 به گفته ی علیرضا آقایی کارگردان این نمایش :بیست و چهارمین جشنواره جهانی بورسای ترکیه که قدمتی ۵۰ ساله داشته و جزء معتبر ترین جشنواره های عروسکی دنیا محسوب می شود ۲۰ تا ۲۷ مهرماه  برگزار خواهد شد.  ده اثر نمایشی از کشورهای مختلف جهان برای کودکان و نوجوانان در این جشنواره نمایش داده می شود که نمایش درخشنگ از کشور ایران برای این جشنواره انتخاب شده است.

این نمایش توسط حوزه هنری استان و با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام تولید شده است.

آقایی موفقیت در جشنواره بین المللی عروسکی مبارک سال ۹۷، جشنواره جهانی ایشارا هندوستان، کسب عنوان بهترین نمایشنامه از نگاه دپارتمان منتقدین ایران و بهترین تقدیر کارگردانی در اردیبهشت تئاتر از سوی خانه نمایشگران عروسکی ایران را از جمله موفقیت های این اثر هنری برشمرد

درخشنگ قصه ی درخت سیبی است که صلح و آرامش را با کمک بچه ها برقرار می کند. این نمایش به شیوه تاپ تیبل و تاتر کاغذی با تلفیق انیمیشن اجرا می شود.از میان 400 اثر راه یافته به هفدهمین جشنواره بین المللی تاتر عروسکی مبارک _ یونیما 97 هشت نمایش در حوزه کودک و نوجوان و خانواده بعد از سه مرحله ارزیابی انتخاب و در تاریخ 1 تا 7 شهریور در کنار آثار نمایشی سایر کشورها حضور خواهند داشت. درخشنگ با حضور در بین 8 اثر نهایی در تاریخ مذکور اجرا خواهد داشت.

محمد اکبریان ، محمد امین بازوند ، شیما دل هنر ، حسنا صندوق آبادی ، مهرداد رضایی و مینا بازوند به عنوان بازیگردان و عروسک گردان  ، آرش سلگی- آهنگساز ،محمدرضا رستم پور- شاعر، بهناز مهدیخواه-طراح و سازنده عروسک ، امیر رشیدی فر-انیماتور ، فاطمه الماسی-طراح پوستر و بروشور ، علی شوهانی نژادتدارکات و پشتیبانی، حشمت اله آقایی- سرپرست گروه  و محمد علی قاسمی به عنوان مدیر تولید در این نمایش عروسکی نقش دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =