دوره آموزش« فنون ومهارت‌های قصه‌گویی» ویژه مربیان مهدهای کودک در البرز برگزار شد

کارشناس فرهنگی کانون استان البرز با حضور در اداره کل بهزیستی استان، برای مربیان مهدهای کودک کارگاه عملی ۸ ساعته در حوزه‌ی قصه‌گویی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،  این کارگاه با حضور نمایندگان و مربیان مهدهای کودک استان در سالن همایش‌های اداره کل بهزیستی انجام شد.

 طاهره گرمسیری کارشناس فرهنگی کانون  پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در این برنامه در  سه بخش مختلف با موضوعات «قصه»«قصه‌گو» و« قصه شنو» کارگاه را برگزار کرد.

 در بخش اول وی در خصوص قصه و تعاریف مختلف آن و  تفاوت آن با داستان سخن گفت  و با معرفی کتاب‌های مختلف سعی کرد مربیان  حاضر در نشست را را با کارکردهای قصه و تاثیرات آن بر روی کودکان آشنا کند،

در بخش دوم او به لزوم ارتباط قصه‌گو با قصه و تاثیر فن بیان و حرکات در قصه‌گویی سخن گفت و تکنیک‌های قصه‌گویی و فن بیان و  فضا سازی قصه‌ها را   برای مربیان مطرح کرد.

در بخش سوم  این کارگاه نیز  که به شکل عملی برگزار شد مربیان مهدهای کودک قصه‌هایی را انتخاب و بازگو کردند و موارد مختلفی توسط کارشناس فرهنگی کانون در خصوص ارتباط گیری با مخاطب و ضورت توجه به گروه‌های سنی و تناسب قصه با گروه سنی برای مربیان مطرح شد.

گفتننی است در این نشست علاوه بر مربیان مهدهای کودک، جمعی از معاونان و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان البرز نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =