کد خبر: 291124
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
بازدید 235
آخرین پویش فصل گرم کتاب در کنار خیمه‌های عاشورایی

آخرین پویش فصل گرم کتاب امسال با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری همدان برگزار شد.

"گذر کودک" نام فعالیتی است که در برنامه شهر دوستدار کودک تعریف شده و با هدف همراهی و همدلی ساکنان محلات اجرا می‌شود و مجری آن شهرداری است.

در سومین و آخرین فعالیت "گذر کودک" در فصل تابستان، کانون پرورش فکری استان همدان نیز با شهر دوستدار کودک همراه شد و برنامه‌ی پویش فصل گرم کتاب را عاشورایی برگزار کرد.

این برنامه در روز جمعه مورخ 22 شهریورماه در پارک شهرک خضر که از شهرک‌های حاشیه‌ی شهر همدان است اجرا شد.

مربیان کانون با قصه‌گویی عاشورایی و معرفی کتاب "بزرگ‌ترین دختر عالم" نوشته سید مهدی شجاعی که درباره زندگی حضرت رقیه است و همیاری در برگزاری نقاشی روی پارچه و غرفه اریگامی در این برنامه شرکت کردند.

در غرفه اوریگامی کودکان و نوجوانان یاد گرفتندکه چگونه با کاغذ و تا، خیمه درست کنند. آن ها با تهیه خیمه‌های حضرت امام‌حسین(ع) و یارانش صحنه‌های نمادین عاشورایی ساختند و دل‌های خود را به روزهای پرحادثه عاشورا نزدیک کردند.

پرده‌خوانی و روضه‌خوانی از دیگر فعالیت‌های این برنامه 3 ساعته بود که به همیاری معاونت تهذیب حوزه، کانون گلستان ولایت و کانون فرهنگی نسیم‌حیات برگزار شد.

در غروب روز عاشورا، در کنار خیمه‌های سبز و سیاه که با دستان کوچک کودکان و نوجوانان ساخته شد، با آخرین روزهای تابستان خداحافظی کرده و آرزو کردیم در سال آینده با پویش فصل گرمی دیگر، تواناتر و با انگیزه تر در کنار کودکان و نوجوانان شهرمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =