کتابخانه سیار روستایی مریوان به مهمانی دلهای  کودکان و نوجوانان 17 روستا می رود

کتابخانه سیار روستایی مریوان با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی با مراجعه به 17 روستای اطراف مریوان به امانت کتاب و اجرای فعالیتهای کتاب محور می پردازد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مربی مسئول کتابخانه سیار روستایی مریوان با بیان اینکه این کتابخانه در سال اول فعالیت خود، ۱۳ روستا را زیر پوشش برده بود که هم اکنون تعداد روستاها به ۱۷ مورد رسیده و انتظار می‌رود با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته تعداد روستاها تا پایان سال جاری به ۲۱ مورد برسد.

سیوان اسدی افزود: با هدف توسعه کتاب و کتابخوانی کتابخانه سیار روستایی مریوان در سال جاری سه هزار جلد از کتاب‌های خود را به امانت سپرده است.

اسدی خاطر نشان ساخت: این تعداد کتاب در ۱۷ روستای هدف این شهرستان به امانت سپرده شده است اظهار داشت: کتابخانه سیار روستاهای مریوان که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را روستاهای شهرستان آغاز کرده اکنون دارای ۶ هزار و ۳۳۶ جلد با ۸۷۷ عنوان کتاب است.

سیوان اسدی اضافه کرد: وی اظهار داشت: هم اکنون این کتابخانه یک هزارو ۷۵۷ نفر شامل ۹۳۷ پسر و ۷۹۰ دختر را عضو گیری کرده که اعضای فعال آن شامل ۵۲۷ پسر و ۶۲۵ دختر است.

اسدی با بیان اینکه این کتابخانه از شنبه تا چهارشنبه در هر روز به یک روستا مراجعه می کند افزود: کتابخانه سیار روستایی علاوه بر کتاب رسانی به روستاها به اجرای فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی نیز با حضور کودکان و نوجوانان می پردازد.

استان کردستان دارای چهار کتابخانه سیار روستایی در شهرستان سقز، بانه، مریوان و قروه می باشد که کتابخانه های سیار با ۲۶ هزار و ۱۲۳ جلد کتاب از موضوعات متنوع و مختلف ویژه کودکان و نوجوانان مستقر شده اند.

در این کتابخانه ها بیش از ۶ هزار کودک و نوجوانان عضویت داشته و در معرض آموزش های فرهنگی و هنری مربیان این کتابخانه ها قرار دارند.

 مراکز سیار کانون کتابخانه‌هایی است که در آن مربی به منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی هنری به روستاها مراجعه کرده و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان خود (6 تا 17 ) سال ارائه می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =