کد خبر: 291187
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کارگاه تحلیل آثار هنری در کانون مازندران برگزار شد

کارگاه تخصصی تحلیل آثارهنری ویژه مربیان هنری کانون پرورش فکری مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، این کارگاه به‌منظور آشنایی و توانمندسازی مربیان هنری  با تحلیل آثار هنری صبح امروز با حضور" معصومه فاضلی مقدس" کارشناس آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کشور در ساری برگزار شد.

مدیر کل کانون مازندران در جمع مربیان هنری گفت: نقاشی، هنری دیرینه به قدمت تاریخ است که به عنوان یک مهارت هنری و ارتباطی، نقش موثری در شکوفایی استعدادها و مهارت‌های کودکان ونوجوانان دارد.

محمد علی یزدان شناس با بیان اینکه نقاشی در کانون دارای اهمیت است تاکید کرد: به‌روزرسانی، توانمندی مربیان و قدرت نظری و عملی آنها در تحلیل و اجرا آثار هنری، ضرورت برگزاری چنین کارگاهی بوده است.

وی ایجاد فرصت‌های جدید در فعالیت‌های هنری مراکز، رفع ابهام و مشکلات هنری، تلاش برای مشارکت فعال اعضا در کارگاه‌های هنری، بهره‌گیری از شیوه‌ها و روش های جذاب و به روز را از دیگر اهداف مورد نظر این کارگاه عنوان کرد و  ابراز امیدورای نمود؛ مربیان از این پس با نگاه موثرتری نسبت به فعالیت نقاشی در کانون اهتمام داشته باشند.

معصومه فاضلی مقدس، مدرس این کارگاه نیز از اهمیت کار مربی در کارگاه‌های هنری و نقاشی سخن گفت و پرورش خلاقیت و تقویت حافظه دیداری را نکته مهم در رابطه مربی با کودک عنوان کرد.

این کارشنای هنری، اولین مسئله در برگزار کارگاه هنری را لذت بچه‌ها از فعالیت نقاشی  بیان کرد و خاطر نشان ساخت: نقش مربی در ایجاد فضای نشاط و لذت بردن از نقاشی، خیلی مهم است.

وی در ادامه به تشریح نکات و روش‌های تخصصی برگزاری کارگاه‎های هنری در مراکز، نحوه تحلیل آثار و نقد و بررسی آثار نقاشی مربیان حاضر در این کارگاه پرداخت.

گفتنی است: هم‌اندیشی مربیان هنری نیز روز قبل این کارگاه با حضور مدیر کل، معاون فرهنگی و کارشناسان هنری کانون مازندران در مرکز شماره 3  و مرکز آموزش ساری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =