کد خبر: 291194
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
بازدید 283
افتتاحیه‌ی  «انجمن‌های  هنرهای تجسمی و عکاسی» در البرز

نوجوانان علاقه‌مند به «هنرهای تجسمی» و «عکاسی» در برنامه‌ی ویژه‌ی افتتاحیه‌ی این انجمن‌ها شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل البرز،  این برنامه در راستای اجرای شیوه‌نامه‌ی تشکیل انجمن‌های تخصصی در استان‌ها،  در دو بخش مجزا  و در قالب همایش و کارگاه‌های عملی، در سالن همایش‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و کتابخانه‌های کودک و نوجوان مرکز مجتمع کانون کرج، برگزار شد.

قاسم سلیمانی مدیر کل کانون البرز در بازدید از نمایشگاه آثار تولیدی اعضای انجمن‌های هنرهای تجسمی و عکاسی استان البرز ضمن ابراز خرسندی از مشارکت بی نظیر نوجوانان در برنامه‌های ویژه‌ی انجمن در دو بخش همایش و کارگاه‌های عملی و ضمن مذاکره با نوجوانان حاضر در انجمن‌ها و جویا شدن نظر آنان در خصوص برگزاری انجمن و شنیدن پیشنهادات‌شان،  با اشاره به اهمیت کار انجمن‌ها در کانون به ویژه در  جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان و ارشد، جذب سایر نوجوانان توانمند از سراسر استان را هدف اصلی تشکیل انجمن ها، عنوان کرد.

 سلیمانی در این بازدید خطاب به نوجوانان حاضر گفت اعضا  در کانون سرمایه‌های ما هستند و ما سعی خواهیم کرد از این سرمایه‌ها به نحو احسن حفظ و نگهداری کرده و ضمن برگزاری جلسات منظم انجمن‌ها برای افزایش سطح کیفی و کمی آثار آنان زمینه‌ای را فراهم کنیم که نوجوانان امروز تبدیل به مربیان توانمند کانون در نسل آینده شوند و بتوانند از کانون  و فعالیت‌های ارزشمند آن در دوره‌های آینده دفاع کنند.

 این مقام مسؤول در پایان گفت کانون در تلاش است تا از شرایط داشتن محیط امن خود نهایت بهره گیری را کرده و امکانات را فراهم کند که نوجوانان بتوانند سطح مشارکت خود با این نهاد را افزایش داده و از امکانات آن به خوبی استفاده کنند، همچنین ضمن تشکر از تمام مربیان حاضر و برگزار کنندگان این انجمن ابراز امیدواری کرد که بتوان با تعیین جدول زمان بندی منظم و به کارگیری و کاربندی توانمندی‌های همکاران شرایطی را فراهم کرد که  اعضا حضور ارزشمندی  داشته باشند.

 بهزاد ابوالقاسم حسینی،  کارشناس هنری کانون ، به عنوان سخنران تخصصی این برنامه ،  ضمن عرض خوش آمد به نوجوانان حاضر در انجمن گفت ما باید بدانیم که انجمن‌ها در کانون محلی برای  حضور و تعامل اهل هنر است و ما اعتقاد داریم که  می‌توانیم این کشور را با دستان پرتوان شما فرزندان ایران زمین بسازیم و آباد کنیم.

 وی افزود در مورد هنر صحبت کردن وقت بسیاری می‌خواهد و فلسفه هنر بسیار پیچیده است وهر صحبتی فقط می‌تواند اندکی از این موضوع را پوشش دهد و ما   دور هم جمع شده ایم تا کلمات به  ظاهر سخت را ساده کنیم جمع شده‌ایم تا با استفاده از اندیشه‌های شما که پر از خلاقیت و ایده های نو و ناب است بتوانیم کارهای بزرگی کرده  و آثار بسیارزیبایی خلق کنیم.

 ابوالقاسم حسینی هم‌چنین گفت،  زبان هنر یک زبان بین‌المللی است؛  زبانی که می‌تواند کمک کند تا فرهنگ و اندیشه‌مان را به بهترین شکل انتقال دهیم.

کارشناس هنری استان البرز گفت  ما آمده ایم تا دست به دست هم دهیم تا زبان هنر را به کارهای بزرگ تبدیل کنیم و شما می توانید برای یک ملت و برای آینده ایران زمین سازنده باشید.

 این مسوول  افزود هنرهای تجسمی اولین آغاز برای تمام هنرها هستند،  وی با اشاره به وجود خداوند به عنوان بزرگترین نور در عالم خلقت، از تاثیر نور و رنگ در زندگی و طبیعت گفت و ادامه داد خلق یک فیلم یا نمایش هنری زاده‌ی هنرهای تجسمی است و هنر  در طبیعت مهم است و بدون هنر زندگی بی معنا خواهد شد.

وی  رنگ و فرم را دو عامل مهم در شکل‌گیری آثار هنری عنوان کرد و افزود امروزه رنگ به کمک علم‌های دیگر از جمله علم پزشکی نیز آمده و می‌بینیم که آزمایشات پزشکی نیز با استفاده از طرح ها و رنگ‌ها نتایج خود را بهتر بیان می‌کنند.

حسینی ادامه داد،  مقوله هنر مقوله جدیدی نیست و هنر از آغاز خلقت بشر با انسان ها بوده است و آثار هنری خلق شده در  ابتدای تاریخ گواهی بر این مدعاست چرا که می بینیم انسان‌های قدیم با هنر بر دیوار غارها نقش زدند و زندگی‌شان را روایت کردند و می‌دانیم که دامنه‌ی هنر بسیار  وسیع است.

 وی در پایان از  اعضای انجمن خواست با درایت و دقت بسیار خوبی در این جلسات شرکت کرده و دست به دست هم دهند تا برای ساختن بهتر کانون و در نهایت ایرانی هنرمند و آباد و سرافراز تلاش کنند.

اعظم پاینده، مربی هنری کانون البرز و مسوول انجمن عکاسی به عنوان دیگر سخنران نشست، ضمن ابراز خوش‌حالی از اینکه در جمع هنرمندان و فرهیختگان کانون استان البرز است،  از زحمات مدیر کل و معاون محترم و سایر همکاران کانون و  اعضای انجمن بابت برگزاری نشست تشکر کرده و گفت خوش‌حالیم که امروز شرایطی فراهم شده است تا از تجربیات هم و در کنار هم استفاده کنیم و با شرکت در کارگاه‌های مختلف هنری بتوانیم آغاز بسیار خوبی را برای انجمن های هنرهای تجسمی و عکاسی استان، رقم بزنیم  و ابراز امیدواری کرد دعوت از هنرمندان مشهور و متخصص استان و حضور مستمر اعضا انجمن در کارگاه ها بتواند به بالابردن سطح کمی و کیفی آثار و نیز زمینه‌سازی حضور اعضای ارشد در فعالیت‌ها کمک کند.

در ادامه چند میان برنامه از هنر سفالگری و  عکاسی نیز در این جلسه پخش شد و در بخش دوم اعضا با حضور در کارگاه‌های تخصصی سفالگری،نقاشی،خوشنویسی و عکاسی، هر چه بهتر از پیش با تاریخچه،  تکنیک‌ها و فنون مختلف در این زمینه‌ها آشنا شدند.

در کارگاه عکاسی علاوه بر این اعضا با انواع دوربین‌های قدیمی و سیر تکامل عکاسی نیز آشنا شدند.

گفتنی است انجمن‌های هنرهای تجسمی با مسوولیت مرضیه رضا زاده وانجمن عکاسی با مسوولیت اعظم پاینده از مربیان هنری استان البرز،  پس از برگزاری جلسه‌ی اولیه مسئولان انجمن‌ها با مدیر کل و معاون کانون استان و برگزاری چند نشست تخصصی با حضور معاون و کارشناس هنری استان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم و تنظیم ریز محتوای اجرایی،  اقدام به برگزاری اولین نشست خودکردند.

این نشست تخصصی از ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۸، در مرکز مجتمع کانون کرج با حضور ۶۵ نفز از نوجوانان مراکز کانون استان البرز، برگزار شد . 

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =