آغاز امداد فرهنگی در استان مرکزی

طرح پیک امید روز دوشنبه 25 شهریور 1398 به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با همکاری فرمانداری شهرستان اراک، هلال احمر، مرکز بهداشت و حوزه هنری در منطقه قنات ناصری اراک اجرا شد، افزود: این طرح برای گروه سنی 6 تا 18 سال مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و سکونت گاه های غیر رسمی اجرا شد.

 جهانبخش قنبری  با اشاره به اهمیت آموزش و سرگرمی برای کودکان در همه نقاط به ویژه نقاط کمک برخوردار در اراک گفت: طرح پیک امید یک امداد فرهنگی است که برای اولین بار توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با همکاری دستگاه های اجری در سطح شهر اراک اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح امداد رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار است، افزود: این طرح در ماه دو با بر اساس هماهنگی و اطلاع رسانی با ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد مناطقی که کانون ندارد انجام می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح مربیان و مسئولان کانون پرورش فکری و ادارات شرکت کننده در یک روز مشخص در مسجد محل حضور یافته و به اجرای برنامه های فرهنگی، ادبی، آموزشی، بازی، مسابقه طرح ادبی و پذیرایی برای بچه ها و همچنین ارایه خدماتی از سوی ارگان های شرکت کننده به والدین و مادران آنها می پردازند.

قنبری اضافه کرد: این طرح یک مانور فرهنگی است که ادارات و ارگان ها آمادگی حضور در مناطق محروم و کم برخوردار را داشته باشند تا بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و به ارایه خدمات بپردازند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت از شهر اراک آغاز شده است، افزود: در مرحله دوم  پیک امد در شهرستان های ساوه، یل آباد و کمیجان به اجرا در خواهد آمد و بعد از آن در سراسر استان مرکزی اجرا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =