قصه‌گویی پدربزرگ و مادربزرگ‌های خوزستانی در مهرواره‌ی «یک‌شب و هزار قصه»

نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مهرواره به قصه‌گویی پدربزرگ و مادربزرگ ها اختصاص داشت و در آن ٢٠٠ قصه‌گو از شهرهای مختلف استان خوزستان حضور داشتند.
در آیین پایانی نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» که شامگاه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد؛ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو منتخب در این رویداد فرهنگی معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.
بر اساس این گزارش، سلطنت حیاتی از هندیجان، نسرین زاده وفادار از شوشتر، عبدالله سلطانی از اروندکنار، سلطنت نخبه از بهبهان، مهناز اسلامی، گل زینب تقوی‌زاده، جمیله قربانی و ملک تاج باستانی همگی از اهواز به‌عنوان هشت منتخب نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» شناخته شدند.
در این آیین همچنین از بهرام شاه‌محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون کشور، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آسیه رحمتی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و قصه‌گوی اندیمشکی و علی یارزارعی پدربزرگ قصه‌گوی اهوازی میهمانان ویژه‌ی این مهرواره، قدردانی شد.
در نخستین مهرواره «یک‌شب و هزار قصه»، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسی شاعری شهردار اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مجتبی گهستونی دبیر نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» سخنرانی کردند.
شاهنامه‌خوانی کودک مسجدسلیمانی و پخش نماهنگی از بخش‌های قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو شرکت‌کننده در این مهرواره ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.
نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، انجمن سینمای جوان اهواز و باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان در اهواز برگزار شد.
یادآوری می‌شود: این مهرواره که به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با حضور استاندار خوزستان، رئیس انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران، جمعی از مدیران کل استان و استانداری خوزستان، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون کشور، شهردار و جمعی از اعضا شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز و حضور پرشور مردم برگزار شد؛ شامگاه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =