کد خبر: 291259
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
بازدید 564
درآستانه بازگشایی مدارس دو کتابخانه کانون پرورش فکری افتتاح شد

درآستانه بازگشایی مدارس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو کتابخانه کانون را در مناطق محروم و کم برخوردار افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مدیر کل کانون پرورش فکری استان در افتتاح این کتابخانه ها با اشاره به اهداف کانون در راه اندازی کتابخانه های کودک و نوجوان در مناطق روستایی اظهار داشت: کانون پرورش فکری استان در راستای عرضه کتاب به بچه ها در روستاها و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین این عزیزان، راه اندازی کتابخانه های سیار و درون مدرسه ای را در دستور کار خود دارد به طوری که در چهار سال گذشته 17 کتابخانه ثابت، سیار و درون مدرسه ای کودک و نوجوان در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیده است.

محمد نقی صالحی گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه های اصلی جامعه اند سرمایه گذاری برای آموزش مهارت های زندگی و پرورش استعدادهای این آینده سازان، باید دراولویت سایر برنامه ها قرار گیرد و از مهمترین و اساسی ترین سرمایه گذاری ها در توسعه کشور باشد.

این مقام مسئول به فعالیت 12 کتابخانه سیار در مناطق کم برخوردار شهری و مناطق روستایی در استان اشاره و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دراستان علاوه بر 30 مرکز فرهنگی و هنری ثابت و کتابخانه های سیار که در سراسر استان به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی و هنری ارایه می دهند، در چند سال گذشته 7 کتابخانه درون مدرسه ای برای دانش آموزان در مدارس مناطق مختلف استان راه اندازی کرده است.

صالحی بیان کرد در کتابخانه های کانون پرورش فکری علاوه بر امانت کتاب، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی همانند نقد کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، نقاشی، آشنایی با شخصیت های علمی و مسابقات کتابخوانی انجام می شود.

مدیر کل کانون  استان از بخش های دیگری از فعالیت های کانون پرورش فکری هم گفت: کانون پرورش فکری در شناسایی و پرورش استعداد های کودکان و نوجوانان در زمینه های هنری، ادبی، فرهنگی و علمی، برگزاری جشنواره ها، همایش ها و نمایشگاه های مرتبط با کودکان و نوجوانان، آموزش زبان های خارجی به مخاطبان در کانون زبان ایران، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و تولید و نمایش فیلم و تیاتر کودک و نوجوان فعالیت های گسترده ای دارد.

همچنین کانون در تولید سرگرمی های سازنده و بازی های فکری و انتشار کتاب و لوازم التحریر به مخاطبان خدمات رسانی می کند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کانون پرورش فکری استان با کم ترین اعتبارات استانی توانسته است در چهار سال گذشته 17 کتابخانه ثابت، سیار و درون مدرسه ای در مناطق مختلف استان راه اندازی کند و تعداد اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر کانون نیز از حدود چهار هزار نفر به بیش از 31 هزار نفر افزایش یافته است.

گفتنی است دو کتابخانه ای که از اول مهر در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت، کتابخانه سیار بخش قره پشتلو (ارمغانخانه) با 3500 جلد کتاب که با همکاری بخشداری منطقه قره پشتلو و کتابخانه درون مدرسه ای روستای قویی گرماب با 2000 جلد کتاب با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =