کد خبر: 291271
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
بازدید 424
اجرای پرده خوانی عاشورایی در مکان های عمومی شهر اصفهان

رابط سیزدهمین جشنواره قصه گویی استانی در اصفهان گفت: با هدف آشنایی مردم با بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی پرده خوانی عاشورایی در مکان های عمومی شهر اصفهان با همکاری اعضاءکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مرضیه معصومی اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین به تصویرکشاندن واقعه عاشورا با رویکرد آشنایی بیش از پیش مردم با فرهنگ عاشورایی و همچنین با هدف آشنایی مردم با بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی پرده خوانی عاشورایی در مکان های عمومی شهر اصفهان با همکاری اعضاءکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان اجرا شد.

وی در ادامه افزود: این اجراها توسط گروه های متحصص قصه گویی که از اعضاء کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بودند در مکان های عمومی شهر اصفهان از جمله میدان امام خمینی(ره) و باغ غدیر با موضوع  واقعه عاشورا در قالب قصه های کودکان و نوجوانان به صورت قصه گویی با شیوه پرده خوانی طراحی و اجرا شدند.

کارشناس فرهنگی کانون در اصفهان افزود: همچنین در حاشیه ی این برنامه ها قصه های ۹۰ ثانیه ای نیز مورد توجه قرار گرفت و مردم با این سبک از قصه گویی نیز آشنا شدند.

مرضیه معصومی در ادامه خاطر نشان کرد: در این برنامه ها گردشگران خارجی نیز حضور داشتند و از این اقدام استقبال کردند.

رابط سیزدهمین جشنواره قصه گویی استانی در اصفهان گفت: مرحله کشوری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار «آینده ساختنی است» در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای در تهران و در آذر ماه برگزار می‌شود که این جشنواره شامل بخش قصه گویی مدرن، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و بخش علمی است و اختتامیه آن نیز 30 آذر ماه و در شب یلدا برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =