آثار ادبی اعضای کودک و نوجوان بخش مکاتبه‌ای کانون منتشر شد

آثار کودکان و نوجوانان عضو بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری در قالب دهمین و یازدهمین دفتر دوفصلنامه «نشانی» منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دوفصلنامه بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای در کشور و حاصل تلاش کارشناسان ادبی و مربیان این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود.

ایمان اوجیان، کار گرافیک و صفحه‌آرایی این نشریه را به عهده داشته و انتخاب و گردآوری آثار بر عهده‌ی فرزانه رحمانی و انسیه موسویان بوده است.

دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی چون؛ شعر-نامه، داستان-نامه، کتاب‌نامه، نامه‌های برگزیده‌ی اعضا و مربیان و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است.

هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزو چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی یا هنری هستند.

بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای به قدمت عمر کانون دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۶هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند بیشترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

بچه‌های علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در هر جای کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثایت و سیار کانون را ندارند می‌توانند آثار خود را از طریق نامه به مرکز آفرینش‌های ادبی استان خود ارسال کنند یا به صورت الکترونیکی این آثار را در اختیار این مجموعه باسابقه قرار دهند.

ارتباط این مرکز با اعضای مکاتبه‌ای خود به‌شیوه نامه‌نگاری مکتوب و الکترونیکی شکل می‌گیرد و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان به این کودکان و نوجوانان از سوی کانون ارایه می‌شود.

فهرست، نشانی پستی و رایانه‌ای و مسیرهای ارتباط با بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارایه شده است.

یادآوری می‌شود دفتر دهم (بهار و تابستان) و یازدهم (پاییز و زمستان) سال ۱۳۹۷ دوفصلنامه «نشانی» در قالب لوح‌فشرده از سوی اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون منتشر شده است.


نشانی بخش مکاتبه‌ای مراکز آفرینش‌های ادبی کانون در استان‌های سراسر کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =