برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک در کانون سمنان

نخستین جلسه‌ی هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک با حضور اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در هشتمین‌جلسه‌ی شورای فرهنگی این استان که پیش از ظهر روز سه‌شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۸ در محل این اداره‌کل برگزار شد بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای کودکان و نوجوانان در هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک، تأکید و اظهار کرد: با توجه به اهمیت دوران کودکی و ضمن توجه به حساسیت‌های موجود در راستای تأمین و برآورده‌کردن نیازهای گسترده‌ی فردی، اجتماعی، روانی، بهداشتی و امنیتی کودکان، ضرورت هماهنگی و هم‌سویی مجموعه عوامل ذی‌ربط، بیش از پیش احساس می‌شود.

خدابخشی با اشاره به برگزاری هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در تهران و سراسر کشور با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با امور کودکان، هدف از تشکیل کارگروه هفته‌ی ملی کودک را برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به‌خصوص کودکان دارای نیازهای ویژه، ایجاد فضای بانشاط با مشارکت کودکان، توجه به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین اسلام دانست.

وی هم‌چنین یادآور شد: با توجه به تقارن زمانی ایام ماه صفر با این هفته، به‌منظور نهادینه‌کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، شایسته است در تدارک و اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته به رویکرد آموزه‌های عاشورا توجه شود.

مدیرکل کانون استان سمنان، مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک را برگزاری برنامه‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری و انتقال این برنامه‌ها به محیط‌ها و فضاهای خارج از مراکز کانون و سازمان‌ها و اداره‌های عضو دبیرخانه‌ی مرکزی و دبیرخانه‌های استانی برشمرد.

خدابخشی در بخش دیگری از سخنانش، توجه بیش‌تر به کودکان مناطق کم‌برخوردار و ساکن نقاط دور از شهرها و سخت‌دسترس و هم‌چنین کودکان بیمار بستری در بیمارستان‌ها، کودکان کار و به‌ویژه تقویت برنامه‌های کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی را از سوی مجریان برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک، خواستار شد.

در ادامه، اعضای شورا نظرها و پیشنهادهای خود را مبنی بر هماهنگی با دستگاه‌های عضو کارگروه هفته‌ی ملی کودک، برگزاری نشست خبری، برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی و...، بیان کردند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه از سوی مدیرکل کانون استان سمنان، طاهره جعفرزاده کارشناس روابط‌عمومی این استان به‌عنوان دبیر اجرایی کارگروه هفته‌ی ملی کودک معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =