معرفی قصه‌گویان برگزیده مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی

قصه‌گویان صحنه‌ای برگزیده دو بخش «زنان و مردان» و «دختران و پسران» در استان‌های مختلف از سوی داوران مرحله استانی معرفی شدند تا در مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با یک‌دیگر رقابت کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله استانی این جشنواره در برخی استان‌های کشور آغاز شده است و به ترتیب در استان‌های مختلف نیز برگزار می‌شود.

اسامی برگزیدگان این رقابت در استان‌هایی که این مرحله از جشنواره در آن‌ها به پایان رسیده است به تدریج اعلام می‌شود.

استان قم

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قم روزهای دوم و سوم مهر در مجتمع فرهنگی هنری کانون قم برگزار شد.

داوران این جشنواره شامل مهدی آرایی و وحید خسروی و ام‌لیلا شعبانی در بخش دختران و پسران از بین ۱۲ قصه راه یافته به این مرحله، محمود جدیدی با قصه «سخنان ارزشمند»، زهرا علیئی با قصه «پیراهن بی‌بی‌نازنین» و هانیه علی با قصه «سیاوش در آتش» را به ترتیب به‌عنوان نفرات حایز رتبه‌های اول تا سوم معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش زنان و مردان از بین ۱۶ قصه راه یافته به این مرحله، محسن کریمی با قصه «کشاورز و خروس» به عنوان نفر اول، هدی توسلی با قصه «بهار دوستی» نفر دوم، سعیده اسکندری با قصه «سه آدم نادان» نفر سوم، محمد رضا بابایی با قصه «گربه و پلنگ» چهارم و فاطمه محمدی با قصه «اژدها و آتش دهانش» به عنوان نفر پنجم انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان کانون استان قم نیز در این مرحله هانیه علی با قصه «سیاوش در آتش» را به عنوان منتخب بخش دختران و پسران و محسن کریمی با قصه «کشاورز و خروس» را به عنوان نفر برتر بخش زنان و مردان معرفی کردند.

در عین حال ساره آمره با قصه «خانم کوچیک» در بخش دختران و پسران، طیبه حقگو با قصه «افسانه گل‌های آبی» و رضیه حکیمی با قصه «کش پری» در بخش زنان و مردان نیز از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است در مجموع ۱۰۰ قصه‌گو از استان قم در بخش صحنه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کردند که از این میان ۲۸ قصه‌گو، قصه‌هایشان را برای داوری روی صحنه اجرا کردند.

استان مرکزی

مرحله استانی بیست ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی روزهای ششم و هفتم مهر در اراک برگزار شد.

داوران این جشنواره متشکل از قاسم کاظمی دهقی، رضوان پورمحمدی و فرزانه مدرسی در بخش دختران و پسران، فاطمه سهیلی با قصه «هدیه خوبان»، ثمین خدادادی با قصه «موش موشی» و فاطمه باقری با قصه «پسری که اسم نداشت» را به ترتیب به‌عنوان نفرات حایز رتبه‌های اول تا سوم راه یافته به مرحله‌ی ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها راه‌یافته به مرحله ملی محمد نجفی مهر با قصه «همسفر» به عنوان نفر اول و فخرالزمان خسروی با قصه «باغ بی بر» و سکینه مشعوفی با قصه‌ی «غدیر» دوم و سوم شدند.

در همین حال در بخش زنان و مردان هما مهاجرانی با قصه‌ی «منطق الطیر»، فریده محمودی با قصه «در صدف»، فائقه جمشیدیان‌ثالث با قصه «فرشته‌های زمینی»، آزاده محمدی با قصه «یه قاچ هندوانه شیرین» و وحیده کریمی با قصه «مکتب میرزا حبیب» به عنوان پنج نفر راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان کانون استان مرکزی  نیز در بخش دختران و پسران فاطمه سهیلی با قصه «هدیه خوبان» و در بخش زنان و مردان هما مهاجرانی با قصه «منطق الطیر» را به عنوان برتر معرفی کردند

گفتنی است در این مرحله از سوی هیات داوران استانی، مجید نقدی‌گراوند، صبا کام پرور، اکرم بیگی و مینا فراهانی نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

استان خراسان جنوبی

مرحله استانی بیست ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خراسان جنوبی روزهای و ششم و هفتم مهر در بیرجند برگزار شد.

هیات داوران این جشنواره متشکل از حسین عباس‌زاده، زهرا صیفی و طاهره کیانی در بخش دختران و پسران مهدیه عصاری با قصه‌ی «صفر کله گنده»، فاطمه اخباری با قصه‌ی «رستم و تهمینه» و مانیا شریفی با قصه‌ی «روباه پوستین دوز» را به ترتیب به‌عنوان نفرات حایز رتبه‌های اول تا سوم راه یافته به مرحله‌ی ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها راه‌یافته به مرحله ملی، طاهره شباب با قصه «آش سنگ» و شهربانو الوانی با قصه «خانه آبادکن و دل شاد کن» اول و دوم شدند.

در همین حال در بخش زنان و مردان، معصومه جلالیان با قصه‌ی «پرنده اینترنت‌باز»، سیده ملیحه قریشی زادگان با قصه‌ی «مارگیر و اژدها»، سیده معصومه کاظمی با قصه «هدیه عجیب»، مریم محمدی با قصه «دیو دیگ به‌سر» و سید مهدی اسحقی با قصه‌ی «سه تخم هندوانه» به عنوان پنج نفر راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان کانون استان خراسان جنوبی نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها طاهره شباب با قصه‌ی «آش سنگ»، در بخش دختران و پسران مهدیه عصاری با قصه «صفر کله گنده» و در بخش زنان و مردان سیده معصومه کاظمی با قصه «دیه عجیب» را به عنوان قصه‌گویان برتر معرفی کردند

گفتنی است هیات داوران سیداحمد مصطفوی، بی‌بی راضیه حسینی و سیدمحمدصالح یعقوبی را نیز شایسته تقدیر معرفی کردند.

استان فارس

هیأت داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان فارس متشکل از ملک چیذری، مهدی شب‌بویی و امید مسعودی، در بخش زنان و مردان مریم جمالی قصه «یک بارجستی ملخک»، مریم کشتکار با قصه «ماهی رنگین کمان»،  سمیه یزدان‌بخش با قصه «غولیانوس و کوزه دریا»،  محمدجواد علیمردانی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» و سعیده عزیزی با قصه «پیرزن و شب»، را به عنوان قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی کردند.

هیات داوران هم‌چنین در این بخش، نرگس عرفانی‌نیا، لیلا کرهانی، مهرداد معصوم و مریم نیک‌پور را شایسته تقدیر دانستند.

براساس این گزارش در بخش دختران و پسران مرحله استانی قصه‌گویی کانون فارس نیز ثنا بهزادی با قصه «آسیاب بچرخ»، رعنا کارگری با قصه «گل‌خنده و گل‌اخم» و عسل مصفا با قصه «آقای چرخشی» به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی معرفی شدند.

 در عین حال زینب سعیدی و ستایش عرب‌زاده نیز در بخش دختران و پسران شایسته تقدیر جشنواره استانی قصه‌گویی بودند که قصه‌های «پرنده طلایی» و «بزغاله‌های ابری» را روایت کردند.

هم‌چنین داوران این جشنواره در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، ایران رحیمی با قصه «نمکی آی نمکی»، عبدالصمد رحمانیان کوشگکی با قصه «خیجه چاهی» و گلبانو رضایی با قصه «قلب مادر» را به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.    

در همین حال هیات داوران نوجوان کانون استان فارس نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، عبدالصمد رحمانیان کوشگگی با قصه «خیجه چاهی»، عبدالرضا میرزانیا با قصه «بهترین نان برای مهربان‌ترین حیوان» و ایران رحیمی با قصه «نمکی آی نمکی»، در بخش دختران و پسران رعنا کارگری با قصه «گل خنده و گل اخم»، ستایش عرب‌زاده با قصه «بزغاله‌های ابری» و طناز فتحی سعادت‌آبادی با قصه «نقاش و پرنده» و در بخش زنان و مردان مریم کشتکار با قصه «ماهی رنگین کمان» و نرگس عرفانی‌نیا با قصه‌ی «مورچه کوچولوی سیاه دیوانه» را به عنوان برگزیده هر بخش معرفی کردند.       

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۵۷ قصه‌گو، در روزهای ۷ تا ۹ مهر ۱۳۹۸ در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد.

استان تهران

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان  تهران متشکل از محمدرضا شمس، ناصر آویژه و شیوا جعفری در بخش دختران و پسران ثنا فیض‌الله با قصه «آرش کمانگیر»، حنانه جوادی با قصه «صفحه گمشده»  و ستاره خالقی با قصه «خاله پیرزن» را به عنوان نفرات راه یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم چنین داوران  در بخش زنان و مردان راه یافته به بخش منطقه‌ای فاطمه عوج اختری را با قصه‌ی «هدیه‌ای برای خدا» به عنوان نفر اول و الهه تاجیک با قصه «قهرمانی با نام آستر بدرقه»، زینب علوی با قصه «شهرزاد و قصه‌هایش»،  محمدرضا برومند با قصه‌ی «طوطی و بقال» و سیدامین حسینی با قصه «سفید آزاد» را به ترتیب به عنوان نفرات دوم تا پنجم انتخاب کردند.

در همین حال هیات داوران نوجوان استان تهران نیز در این مرحله در بخش دختران و پسران هلیا غلامی با قصه‌ی «رستم و سهراب» و در بخش زنان و مردان فاطمه اشرفی با قصه‌ی «بغلم کن» را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

گفتنی است: لیلا مکانی با قصه «فیل رنگی» با زبان اشاره و سروناز رشوند با قصه «گل خنده گل اخم»   از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر معرفی شدند.

استان اصفهان

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اصفهان  متشکل از مریم شیع‌زاده، گلناز کیانی و زینت‌السادات فاطمی در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها راه یافته به مرحله ملی مسعود شاهنگی با قصه «بیژن و منیژه» و مریم معین با قصه‌ی   «بی بی گل» را به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم معرفی کردند

هم‌چنین در بخش دختران و پسران راه یافته به مرحله ملی پرنیان یارمند را با قصه‌ی «چگونه ستارگان به آسمان آمدند» به عنوان نفر اول  معرفی و یگانه احمدی با قصه‌ی «روباهی که فریبکاری نمی‌دانست»   و زهرا صالحی با قصه «چه بودم -چه هستم -چه خواهم بود» نفرات دوم و سوم شدند.

 در همین حال در بخش زنان و مردان راه یافته به بخش منطقه‌ای مصطفی جعفری با قصه «آلن کوچولو و جعبه ابزار»، نرجس شمس‌آبادی با قصه «افسانه هفت برادر»، مژگان کدخدایی با قصه «لاک‌پشت»، مرضیه توکلی با قصه «بچه‌های مدرسه قندآباد» و مرضیه جهانگیری با قصه «آروس هوشیار» به‌عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان اصفهان نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عباسعلی قرائتی با قصه‌ی «کدو قلقله‌زن»، بخش دختران و پسران گیانه احمدی با قصه «روباهی که فریب‌کاری نمی‌دانست» و در بخش زنان و مردان مصطفی جعفری با قصه «آلن کوچولو و جعبه ابزار» را به عنوان نفرات برتر معرفی کردند.

هیات داوران در این مرحله مهدی رحمانی با قصه «کجای دنیا»، سمیرا ذوالجودی با قصه «کاش بینی من سبز بود»، ماهانا آقاداود با قصه «خروس پرماجرا»، محسن جمشیدی با قصه «مردم چی می گن» و فیروزه محمدی با قصه «جیب‌های گل بانو» از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر معرفی شدند.

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۴۸ قصه‌گو، در روزهای ۸ تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در مجتمع کانون در پل فلزی اصفهان برگزار شد.

استان کردستان

هیات داوران در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها راه‌یافته به مرحله ملی مریم علی‌محمدی با قصه‌ی «زیباترین آواز» را  معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران راه‌یافته به مرحله ملی سارا خدابنده‌لو با قصه «خداحافظ راکون پیر» را به عنوان نفر اول، مهتا الماسی با قصه «سفر کیکاووس به مازندران» دوم و  مونا رضایی را با قصه «ده خورشید» را  به عنوان نفر سوم انتخاب کردند.

هیات داوران همچنین در بخش زنان و مردان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای صبری رحیمی با «قصه‌ی کچل ننه» به عنوان نفر اول، پرشنگ سنگین‌آبادی با قصه «فلفل نبین چه ریزه» دوم، سیدیاسر هاشم‌زاده با قصه «بره سرخ و شاهزاده غمگین» نفر سوم، مینا عسگری با قصه‌ی «میگو» نفر چهارم و  لیلا قربانی با قصه «مرغ پازری» به عنوان نفر پنجم معرفی کردند.

در عین حال هیات داوران نوجوان استان کردستان نیز در این مرحله در بخش بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مریم علی‌محمدی با قصه «زیباترین آواز»، در بخش دختران و پسران مهتا الماسی با قصه «سفر کیکاوس به مازندران» و دربخش زنان و مردان  سیدیاسر هاشم‌زاده با قصه «بره سرخ و شاهزاده غمگین» را به عنوان نفرات برگزیده معرفی کردند.

گفتنی است مهری اسدی، سمانه سیف و پگاه فرج الهی نیز از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای ۹ و۱۰ مهر ۱۳۹۸ با حضور ۳۵ قصه‌گو در سنندج برگزار شد.

استان کرمان

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کرمان متشکل از عبدالرضا قراری، مازیار رشیدصالحی و زهرا استادنارویی در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها فاطمه یوسف‌زاده، مهین شه‌مرادزاده و صغری خواجوی‌نژاد را با قصه‌های «یک جنگل و چند حیوان»، «تنور» و «کیسه و پسته» به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله‌ی ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران فاطمه بلوچ‌بامری با قصه «خروس و سکه طلا»، مریم منصوری با قصه «هزارپا و کفشدوزک» و آوا گواشیری‌ با قصه «یخی که عاشق خورشید شد» به عنوان سه راه‌یافته به مرحله‌ی ملی انتخاب شدند.

هیات داوران در بخش زنان و مردان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای نیز فاطمه اعلایی‌فرد با قصه «در جستجوی خدا» را به عنوان نفر اول و فاطمه زمانی، مهدیه عباس‌زاده، شبنم سیدی و مریم دیندار را به ترتیب با قصه‌های «نخودی و دیو»، «فرشته‌ای از آسمان»، «پیچک‌های کویر» و «سوپ هویج» به عنوان نفرات دوم تا پنجم معرفی کردند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان کرمان نیز بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها فاطمه یوسف‌زاده با قصه «یک جنگل و چند حیوان»، در بخش دختران و پسران محمد مظلومی با قصه «راز پاهای قرمز فلامینگو» و در بخش زنان و مردان: لیلی خسروی با قصه «بستور» به عنوان برگزیده معرفی کردند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان روزهای ۹ و ۱۰ مهر ۹۸ در سالن باران این اداره کل برگزار شد.

استان خوزستان

هیات داوارن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان متشکل از هادی ملکی، حبیب پیام و لیلا قنواتی‌فرد در بخش زنان و مردان ساجده محسنی با قصه «خانه‌ای بر باد»، فاطمه زیرک قشقایی با قصه «هشتگ خوشبختی»، فاطمه رشیدی با قصه «قلعه جنی»، مهرناز شهرکی با قصه «تولد مار بوآ» و زینب موسوی با قصه «مهمان دیوانه» را به‌عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران علیرضا روشن‌ضمیر با قصه «بخت»، سرا مزرعه با قصه «غصه بی‌شاخ و دم» و ستایش یزدانی با قصه «امین‌ترین دوست» به‌عنوان سه نفر برتر این بخش معرفی شدند.

در همین حال در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز زهرا حاجیان با قصه «اوستا محمد پینه‌دوز»، زهرا شعبانی با قصه «خروس و پادشاه» و نسرین زاده وفادار با قصه «مشتی و نیم مشتی»  از سوی داوران به‌عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان این جشنواره، فاطمه رشیدی در بخش زنان و مردان، علیرضا روشن‌ضمیر در بخش پسران و دختران و زهرا شعبانی را در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شایسته تقدیر دانستند.

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان روزهای ۹ و ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در اهواز برگزار شد.

استان البرز

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان البرز متشکل از حسن دولت آبادی، مهدی مردانی و مریم مهدوی در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، منیژه حسینی، فاطمه موسوی و معصومه آسایش را به ترتیب با قصه‌های «پیرمرد و ماهیگیر»، «عزیز و نگار» و «شاه عباس» به‌عنوان راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران سمانه موسوی، ایلیا عزتی و مریم شایعی با قصه‌های «پری افسانه‌ها»، «هیچ کس جراتش را نداشت» و «بیژن و منیژه» به عنوان سه راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

بر همین اساس در بخش زنان و مردان راه یافته به بخش منطقه‌ای نیز مریم مهدی پور با قصه «آواز گمشده» به عنوان نفر اول والهام مظفری با قصه «جشن تولد مار بوآ»، مرجان احمدخسروی با قصه «دیگ کهنه»، زهرا مرادی با قصه «ننه منصور» و سمیرا اکبریه با قصه «کشاورز و خروس» به عنوان نفرات دوم تا پنجم معرفی شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان البز نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها فاطمه موسوی با قصه «عزیز و نگار»، در بخش دختران و پسران سمانه موسوی با قصه «پری افسانه‌ها» و در بخش زنان و مردان الهام مظفری با قصه «جشن تولد مار بوآ» را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

گفتنی است عصمت برزگری، علی بهرامی، محمد ایزدیار، حدیثه مشایخی، باران پورتیموریان، مهدیس اخلاقی، مهتاب میرزا پور و زینب قمری نیز از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی  استان البرز روزهای ۹ و ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج برگزار شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از مهدی آرایی، خدیجه عباسی، حسن بهرامی دربخش بخش دختران و پسران فاطمه عربی، الهه پروره و آیدا عباسی را به ترتیب با قصه‌های «خر برفت و خر برفت»، «هفت دورون» و «ماه تی تی» به عنوان نفرات اول تا سوم راه یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش زنان و مردان فرحناز قبادی با قصه‌ی «فریب روباه»، محبوبه ظفری با قصه «پیراهن بی‌بی نازنین»، اعظم امینی با قصه «جلسه در جاکفشی»، فرشته حق‌نظری با قصه «سوال موموکی» و بهار حسن‌پور با قصه‌ی «شاهزاده خوشبخت» را به عنوان پنج راه‌یافته به بخش منطقه‌ای انتخاب کردند.

هم‌چنین هیات داوران نوجوان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها کشور آستین افشان با قصه «راه برو نیا»، در بخش دختران و پسران فاطمه عربی با قصه «خر برفت و خر برفت» و در بخش زنان و مردان اعظم امینی با قصه‌ی «جلسه در جاکفشی» را به عنوان منتخبان خود معرفی کردند.

گفتنی است در این مرحله احسان سعیدی‌نسب، فرحناز رحیمی و عرفان قرقانی‌پوراز سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته و معرفی شدند.

استان چهارمحال‌وبختیاری

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی چهارمحال و بختیاری  متشکل از مهدی آرایی، ملوک مهدیان و زیبا علیخانی در بخش پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها ماه پیکر خلیلیان با قصه «فریدون شاه»، مریم خلجی با قصه «بَرداِشکن» و خدابس محسنی با قصه «پادشاه نادان ودزد ناقلا» را به عنوان سه راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران نرگس احمدیان‌فر، محبوبه غلامی و امیرمحمد موسایی به ترتیب با قصه‌های «آقا موشه و خاله سوسکه»، «دمم را بدوز» و «نبرد رستم و اشکبوس» به عنوان قصه‌گویان راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

 در همین حال هیات داوران در بخش زنان و مردان نیز بهارملک‌پور با قصه «درخشان‌ترین خنده دنیا»، فاطمه آذری با قصه «چمچه گلین»، صغری عالی‌پور با قصه «گوشواره‌ی آسمان»، زهرا رحیمی با قصه «آخرین تکه نان» و شعله ایل بیگی‌پور با قصه «زنجیرباف» به عنوان پنج راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی شدند.

هیات داوران همچنین در بخش زنان و مردان زهرابابادی، معصومه گودرزی، فرزانه صالحی، سمیه ویسی، شهین طاهری، زهرااعلایی و بتول کریم‌زاده و در بخش دختران و پسران رضا قهرمان، نیلوفر عظیمی، الهه باقرزاده، نگار کریم‌زاده و مهدیه باقری را نیز شایسته‌ی تقدیر معرفی کردند.

در عین حال داوران نوجوان نیز در این مرحله در بخش پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها: ماه‌پیکر خلیلیان در بخش نوجوانان: محبوبه غلامی ودر بخش زنان و مردان بهار ملک‌پور را به عنوان برگزیده انتخاب کردند.

 مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در چهارمحال و بختیاری در روزهای ۹ تا ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در شهرکرد برگزار شد.

استان قزوین

هیات داوران مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین متشکل از نادر میرزایی، علی‌مراد خرمی و لیلی همتی در بخش قصه‌گویی دختران و پسران هانیه عابدی با قصه «حسن کچل» و مهدیار حافظی با قصه «شهر پر سرو صدا» و نرگس دستان «با قصه قلب مترسک» به عنوان سه راه‌یافته به مرحله ملی معرفی شدند.

در بخش قصه‌گویی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز  هیات داوران ملیحه سادات حسینی را با قصه «خانه آباد کن، دل شاد کن» و سیده فاطمه سید رضایی با قصه‌ی «روباه مرغ ندیده» را برای راه‌یابی به مرحله ملی انتخاب کردند.

 در بخش قصه‌گویی زنان و مردان، مینا عابدی با قصه «گلدان ترنج»، لیلا عیوض‌زاده با قصه «مرد ماهی‌گیر»، معصومه رحمانی با قصه «موش و مار»، مهسا اوتارخانی با قصه «کشاورز و خروس» و اعظم نوری زاده با قصه «صفر کله گنده» پنج راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

 هم‌چنین هیات داوران سونیا قاسمی، محمدحسین گنجعلی‌ها و آرزو شافعی رادر بخش دختران و پسران و هادی افشار و اکرم ربانی در بخش زنان و مردان را  شایسته تقدیر معرفی کردند.

در عین حال داوران نوجوان نیز در این مرحله در بخش زنان و مردان اعظم نوری زاده با قصه «صفر کله گنده»، در بخش مادربزرگ و پدربزرگ‌ها فاطمه سیدرضایی با قصه «روباه مرغ ندیده» و در بخش دختران و پسران محمدحسین گنجعلی‌ها با قصه «قدم یازدهم» به عنوان برگزیده معرفی کردند.

استان گیلان

هیات ‌داوران مرحله استانی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون گیلان متشکل از مریم‌شفیع‌زاده، حمید نوایی‌لواسانی و افشین عموزاده در بخش قصه‌گویی زنان و مردان منیژه واحد با قصه «گل‌بهار»، سمیه‌رنجبر با قصه «مهربان‌ترین آدم‌برفی»، عباس‌عسکرزاده با قصه «فریاد نی»، فاطمه نصیر با قصه «مازو» و  امیر تنها با قصه‌ی «سنگ‌تراش» را به عنوان پنج راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی ‌کردند.

هم‌چنین دربخش دختران و پسران محترمه‌حجت با قصه‌ی «نقاشان رومی و چینی»، سیده‌فاطمه شفیعی با قصه‌ی «آسیاب بچرخ» و پریا طاهری با قصه‌ «گُل‌خندان» را شایسته حضور در مرحله‌ی ملی دانستند.

گروه داوران درعین‌حال، زهرا علیزاده با قصه «جوراب‌پشمی» را به عنوان تنها برگزیده بخش ‌پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها معرفی‌کرد و۱۳ قصه‌گوی دیگر را از میان ۶۰ شرکت‌کننده حاضردراین دوره از رقابت‌ها، شایسته‌ی تقدیر شناخت.

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون گیلان در حالی به نقطه‌پایانی رسید که سالن سینمای این مجموعه‌ی فرهنگی در رشت، طی روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه ۱۳۹۸ شاهد هنرنمایی بیش از ۶۰ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله پایانی این دوره از جشنواره بود.

استان سمنان

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان  سمنان متشکل از سید محمدرضا طبسی، مصطفی حسینی، محمدباقر قاسم، فروهرمعدنی و سکینه پارسا در سه بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، خدیجه سلمانی با قصه «گل رو گل بو» فاطمه قاسمی با قصه «دعای پدر» و محترم  ترحمی با قصه «پیرزن کوچولو» را به عنوان سه راه‌رافته به مرحله ملی معرفی کردند.  

هم‌چنین در بخش دختران و پسران سیده‌حنانه میرحسینی با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، سیده‌سارا موسوی با قصه «یک سبد سیب» و مهدیس مطیعی با قصه «ستاره دمشق» را به عنوان نوجوانان راه یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

در همین حال هیات داوران در بخش زنان و مردان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای نیز عسل نیکو، الهام عباسی، مریم صرفی، سمیه حیدریان و نادر کامجو به ترتیب با قصه‌های «قلب مترسک»، «بی‌بی نازنین»، «دیو و سه دختر»، «پرواز کن پرواز» و «الاغ و سنگ» را به عنوان پنج برگزیده معرفی کردند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان سمنان بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها فضل‌الله احسانی با قصه «خاله سوسکه»، در بخش دختران و پسران مائده مومنی با قصه «نازدار پهلوان» و در بخش زنان و مردان فرزانه طاهری با قصه‌ی «آدم کوچولوی گرسنه» را به عنوان نفرات برتر انتخاب کردند.

گفتنی است در این مرحله الهه حسنی و ملیحه آقا حسینی از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر معرفی شدند.

 مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان سمنان در روزهای ۱۶و ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در سمنان برگزار شد.

استان لرستان

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان لرستان متشکل از آفرین پنهانی، سیدسیامک موسوی، کرم‌رضا تاجمهر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها محمدرضا صادقی نسب با قصه «قلب مترسک مهربان»، علیمراد آقاجانی با قصه «ارثیه پدری» و شمسی نظری پور با قصه «خاله فقیره» را به عنوان سه راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران رضوان فرخ‌پور با قصه «گل و پرنده و خورشید»، ارغوان پورپرویز با قصه «پسرک زرنگ و دیو» و رعنا احمدوند با قصه «گنجشک خانه کاغذی» به عنوان سه راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

در همین حال در بخش زنان و مردان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای نیز الهام پریش با قصه «پسر گمشده تاجر»، زهرا اکبری‌نژاد با قصه «گرگ شکمو»، مسلم صالحی با قصه «ساعت به وقت انار»، مژگان فرضی‌پور با قصه «هدهد هادی شده» و سمیه امیری با قصه «پروار کن پرواز» از سوی داوران انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان لرستان نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها احترام علیخانی با قصه «خواب مادربزرگ»، در بخش دختران و پسران مهدی بیرانوند با قصه «یک موجود عجیب» و در بخش زنان و مردان آزاده کوگانی با قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» را به عنوان نفرات برتز معرفی کردند.

در این مرحله طناز بلوریان، بتول شریف‌زاده و آتوسا معصوم‌زاده نیز از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

 استان ایلام

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان ایلام در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها جواد عباسی با قصه «پهلوان حیدر» ودر بخش دختران و پسران زهرا شاه کرمی با قصه «باغ هزار دخترون»، مریم بساطی با قصه «رستم و سهراب» و فاطمه رحمتی با قصه «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» را به عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش زنان و مردان شیرین کایدخورده با قصه «ماهیگیر و دریا»، معصومه صیدیوسفی با قصه «پایان شیرین»، رویا هواس‌بیگی با قصه «تنبل‌خانه شاه‌عباس»، شیرین محمدی با قصه «افسانه افسانه‌ها» و حسنا صندوق‌آبادی با قصه «کرم سه نقطه» را به عنوان پنج راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای انتخاب کردند.

در عین حال هیات داوران نوجوان استان‌ایلام نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هاجواد عباسی با قصه «پهلوان حیدر»، در بخش دختران و پسران نگار داودی با قصه‌ی «این همه تلق و ملق» و در بخش زنان و مردان رویا هواس‌بیگی با قصه «تنبل‌خانه شاه‌عباس» را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

در این مرحله طاهره رحمتی، طیبه کرمیان، زهرا فرهادیان و حسنا صابری نیز از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

استان زنجان

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان زنجان متشکل از مهناز خان‌احمدی، فاطمه سلیمانی و عزیزه ریحانی در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، صفیه رستم‌لو با قصه «عشق مادری»، هما محبی با قصه «روباه و لک‌لک» و شهره کلانتری با قصه «کلاغ رنگارنگ» را به عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب کردند.

هم‌چنین بخش دختران و پسران حمیدرضا محمدلو با قصه «رستم و اشکبوس»، ریحانه بیگدلو با قصه «آفتاب شادی» و معصومه جعفری با قصه «ضحاک ستمگر» را به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی معرفی شدند.

داوران در بخش زنان و مردان نیز هادی رفیعی با قصه‌ی «فیروز»، میلاد عیوضی با قصه‌ی «بیژن»، مریم بابایی با قصه «دیو دیگ به‌سر»، سمانه زمانی با قصه «گلدان کنار پنجره» و حمید آقایاری با قصه «عیادت» را به عنوان راهیافتگان به مرحله منطقه‌ای انتخاب کردند.

در همین حال هیات داوران نوجوان استان زنجان نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هما محبی با قصه «روباه و لک‌لک»، بخش دختران و پسران ریحانه بیگدلو با قصه «آفتاب شادی» و در بخش زنان و مردان محمدحسین کابلی با قصه «پوتا تکه(بز چاق)» را به عنوان برگزیده معرفی کردند.

در این مرحله در بخش دختران و پسران یوسف رفیعی و در بخش زنان و مردان مریم بیات تبار از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

استان خراسان شمالی

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان‌ خراسان شمالی متشکل از محمد شاکری، هما غلامزاده و تقی ابراهیمیان در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها ملکه امینیان با قصه «تنگلی»، علی‌اصغر عابدیان با قصه «پیرزن پیله‌ور» و حسین‌قلی مهری با قصه «شغال و تجار» را به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران آتنا عباسی، سلما حصاری و سحرناز مرادی را به ترتیب با قصه‌های «داستان عجیب پیرمرد»، «ماع اوله اوله» و «خانه آباد کن» به عنوان سه راه‌یافته به مرحله‌ی ملی انتخاب کردند.

 هیات داوران در بخش بخش زنان و مردان راه‌یافته به بخش منطقه‌ای نیز مریم احتشام با قصه «رسم قدیم»، سمیه بهرامی با قصه «وقتی آفتاب طلوع کرد»، فاطمه عطاالهی با قصه «خاله ماندگار و درخت گلابی»، فاطمه نودهی با قصه «به خاطر یک تکه پنیر» و الهه دهستانی با قصه «مار و خرگوش» را به عنوان برترین‌های این بخش معرفی کردند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان خراسان شمالی در این مرحله در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها ملکه امینیان با قصه «تنگلی»، در بخش دختران و پسران سحرناز مرادی با قصه «خانه آباد کن» و در بخش زنان و مردان مریم احتشام با قصه «رسم قدیم» را به عنوان نفرات برتر انتخاب کردند.

استان مازندران

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مازندران در این مرحله در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، علی‌اکبر باباییان با روایت قصه «سر بی‌گناه بالای دار نمی‌رود» و طیبه قربان‌نژاد با قصه «پادشاه و هفت فرزندش» را  به عنوان دو راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین خشایار رستم‌نژاد با روایت قصه «استاد محمد پینه دوز»، مرجان حسین‌نشتایی با قصه «بیژن و منیژه» و فاطمه‌زهرا یونسی با روایت قصه «علی بورک» به عنوان نفرات اول تا سوم  بخش دختران و پسران راهی مرحله ملی شدند.

هیات داوران در بخش زنان و مردان، حسین کاظمی با قصه «شال و مش حسن»، محمدعلی میرزایی با قصه «نقل اکوان دیو»، ایمانه رجبی با قصه «قدم یازهم»، سارا نوشیر با قصه «چتر» و طاهره معصومی با قصه «پرواز خربزه‌ای» را به عنوان نفرات اول تا پنجم راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی انتخاب کردند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان مازندارن نیز علی‌اکبر باباییان با قصه «سر بی‌گناه بالای دار نمی‌رود» از بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، الینا هاشمی با قصه «افسانه‌ی گل‌های آبی» از بخش دختران و پسران و محمود رحمانی با قصه «سلام بر ابراهیم» را در بخش زنان و مردان به عنوان برگزیده خود معرفی کردند.

گفتنی است در این مرحله حسین توهمی، الینا هاشمی، سارا پالوچ، ثمین کلانی، آریان افتخاری، سمیه حسن‌پور، هدی کریم و نرجس حق‌شناس از سوی داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

استان اردبیل

هیات داوران مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل در بخش دختران و پسران  نگار سلیمانی با قصه «کیسه قصه‌ها»، حدیث محسن‌زاده با قصه «روباه و کلاغ» و پینار محبوب با قصه «بهترین نان برای مهربان‌ترین حیوان» را به‌عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال کیوان باقلاچی با قصه «گرگ و برگ»، سارا وطن‌خواه با قصه «در جستجوی خدا»، زهرا محیطی با قصه «گوساله لجباز»، لیلا مستعلی‌زاده با قصه «دوستی» و افسانه مزین با «قصه مهربانی» به‌ مرحله‌ منطقه‌ای راه یافتند.

هیات داوران در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز طیب نوری با قصه «گون گورمز» را به عنوان راه‌یافته این بخش به مرحله ملی انتخاب کردند.

گفتنی است مهسا ابراهیمی، نغمه صدشکر، یحیی یوسفی‌اصل و رباب ادهم نیز در جمع تقدیری‌های این جشنواره قرار گرفتند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان اردبیل طیب نوری با قصه «گون گورمز» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، نگار سلیمانی با قصه «کیسه قصه‌ها» در بخش دختران و پسران و سارا وطن‌خواه با قصه «در جستجوی خدا» در بخش زنان و مردان را به عنوان برترین هر بخش معرفی کردند.

استان آذربایجان شرقی

هیات داوران مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان آذربایجان شرقی، مهین ریواز با قصه «سارای» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین میرهادی احمدوندی با قصه «عاقبت اندیشی»، سیما سعادتی با قصه «فرشته‌ای از آسمون»، فاطمه محمدی با قصه «اصلی و کرم» به عنوان نفرات اول تا سوم در بخش دختران و پسران به مرحله ملی راه یافتند.

هیات داوران در بخش زنان و مردان نیز فاطمه محمودی با قصه «خواب»، سیمین محمدعلی‌پور با قصه «گره آخر»، سمیه مولوی با قصه «یاغمور»، فریبا رضایی آقامیرلو با قصه «بوز قار» و رزا عطایی با قصه «عمارت شاه» را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا پنج راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای انتخاب کردند.

همچنین هیات داوران نوجوان استان آذربایجان شرقی، مهین ریواز با قصه  «سارای» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، فاطمه دین‌پرست با قصه «باغ هزار دخترون» در بخش دختران و پسران و فاطمه محمودی با قصه «خواب» در بخش زنان و مردان را به عنوان منتخبان خود معرفی کردند.

گفتنی است فرج فرشی، فاطمه دین‌پرست، مهدیه فداکار، مجتبی نعیمی، حکیمه ربی‌پور، فاطمه رشتبریان و فاطمه نجفی نیز از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان آذربایجان شرقی در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در تبریز برگزار شد.

 استان خراسان رضوی

بر اساس رای هیات داوران در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها محمدابراهیم انصاری با قصه «هرکس به بند خویش است»، مهری رفیعی‌پور با قصه «پیران عاقل و پادشاه نادان»، کنیزرضا ‌ دلدارفریمانی با قصه «ملک ابراهیم و اسب پریزاد» به عنوان برگزیده انتخاب شدند

هم‌چنین در بخش دختران و پسران زهرا سادات موسوی با قصه «قیچی که دنبال کارمی گشت»، آیدا موحدی رودی با قصه «پیرچنگی»، یکتا سادات بیدختی با قصه «تو چه رنگی هستی؟» به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

در همین حال هیات داوران در بخش زنان و مردان محمود خرقانی با قصه «هرچملنچی»، نسرین نامور با قصه «کاکتوس که راه می‌رود»، نرگس افضلی‌اول با قصه «مهره مار»، کلثوم عزتی‌راد با قصه «گل‌بانو» و زهره اکبرابادی با قصه «آزاده» به عنوان پنج راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی کردند.

هیات داوران نوجوان کانون استان خراسان رضوی نیز «نرگس افضلی»، «مهری رفیعی پور» و «زهرا سادات موسوی» را به عنوان منتخب معرفی کردند.

گفتنی است بر اساس رای هیات داوران طاها رئیسیان‌نژاد و عصمت نصیرزاده نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

استان همدان

هیات داوران مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان همدان در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها خداد کولیوند با قصه «انگشتر جادویی»، حسین بوکانی با قصه «حسنی نگو یک دسته‌گل» و حسن گودرزی‌سروش با قصه «گلین خانم» را به عنوان نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران دیانا نظری با قصه «فرزند سیمرغ»، فاطمه رضایی‌توحید با قصه «آسیاب بچرخ» و زھرا رنجبران با قصه «جوجه‌ی از خود راضی» به عنوان نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هیات داوران در بخش زنان و مردان برای حضور در مرحله منطقه‌ای احمد عسگری با قصه «یک راه بهتر»، فریبا عزتی حق با قصه «آقای ھزار پا وکفاش»، بهزاد عسگری با قصه «دو قولوها»، شیما عزیزیان با قصه «تابلو بافتنی» و فروزند طاووسی با قصه «قلب مترسک» را به عنوان نفرات برتر انتخاب کردند.

همچنین ماهان کریمی با قصه «فریدون» در بخش دختران و پسران، مرضیه درخشان‌نیا با قصه «بیژن ومنیژه» در بخش زنان و مردان و حسین بوکانی با قصه «حسنی نگو یک دسته گل» در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به عنوان برگزیدگان داوران نوجوان جشنواره معرفی شدند.

گفتنی است در این مرحله سمیه مجیدی با قصه «نقل گرد آفرید» از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شد.

استان هرمزگان

هیات داوران مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در هرمزگان در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، هدی کهوری‌نژاد با قصه «بابا برفی»، عبدالرسول معینی‌هنگامی با قصه «قورباغه چاه‌نشین» و محمد پرخو با قصه «تقدیر» را به عنوان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران هانیه حسن‌پور با قصه «در جستجوی خدا»، مریم آیین‌پرست با قصه «آدم کوچولوی گرسنه» و مبینا عبداللهی با قصه «روباه و حقه‌هایش» را به عنوان برگزیده راهی مرحله منطقه‌ای شدند.

هیات داوران، در بخش زنان و مردان نیز الهام اسکندری با قصه «ابر کوچولو»، آناهیتا محلفی با قصه «شهر چوبی‌ها»، فاطمه غفاری سروستانی با قصه «آرزوی بزرگ»، زهرا سلامتی هرمزی با قصه «بی‌بی‌گل و بی‌بی‌صورت» و شادی آزاد بشمنی با قصه «مرغابی کارولینه»  را به عنوان پنج راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای انتخاب کردند.

در همین حال هیات داوران نوجوان کانون هرمزگان نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها عبدالرسول معینی هنگامی با قصه «قورباغه چاه نشین» در بخش دختران و پسران هانیه حسن‌پور با قصه «در جستجوی خدا» و در بخش زنان و مردان آناهیتا محلفی با قصه «شهر چوبی‌ها» را به عنوان منتخبان خود معرفی کردند.

گفتنی است در این مرحله  فاطمه رشید، هانیه هادی‌نژاد، سمیه اسلامی، هانیه املوچ، مبینا جعفری، محمد امین سالاری، رایان شاهی، زهرا محمدی‌نژاد و  ریحانه میرشکاری از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان هرمزگان روزهای ۱۷و ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در بندرعباس برگزار شد.

استان بوشهر

هیات داوران استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بوشهر متشکل از مهشید جهازی، محسن حلوایی،  زهرا جهان‌افروزیان و مهری دشت‌دار در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال سوسن حیاتی با قصه «مرد غریبه»، زینب احمدی با قصه «هدیه شگفت‌انگیز»، سیده‌نگار بهرسی با قصه «جنگ خندق»، فاطمه بصیرت با قصه «سوگل» و مریم فتاح با قصه «دختر دهقان» را به هعنوان پنج راه‌یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران امیرحسین ضرغامیان‌پور با قصه «خربرفت و خربرفت»، مینا خسروی با قصه «کلوچه‌های خدا» و فاطمه میرجوانمردی با قصه «پادشاه و وزیر دانا»  به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

هیات داوران استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بوشهر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز زهرا رضایی‌طرحانی با قصه «جادوگر سبز» و نرگس دشتیان با قصه «نذر» را به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم و ژاله بحرینی‌مطلق با قصه «بخارک» را به عنوان نفر سوم راه یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هیات داوران نوجوان نیز در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نرگس دشتیان با قصه «نذر»، در بخش دختران و پسران امیرحسین ضرغامیان‌پور با قصه «خربرفت و خربرفت» و در بخش زنان و مردان زینب احمدی با قصه «هدیه شگفت‌انگیز»  را به عنوان برگزیدگان خود انتخاب کردند.

استان آذربایجان غربی

هیات داوران استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان آذربایجان غربی در بخش مردان و زنان  پریسا علیزاده، معصومه حیدرپور، شیدا نصرتی، شادی پاکزاد و کبری مروت‌جو را به عنوان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران، نارین فرجی، فرزاد جوانمردی و دیلان قهرمان‌پور به عنوان برگزیده معرفی شدند و جواز حضور در مرحله ملی را کسب کردند.

هیات داوران در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز نرگس طاهری، شهناز صدیق و سلطانعلی دریادل را به عنوان راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب کردند شدند.

بر همین اساس احیاعلی فیروزی، هاجر شفی‌زاده و ایوب افشاری‌نژاد نیز در این مرحله از سوی داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.

 استان کرمانشاه

هیات داوران، مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها فرخ‌لقا امجدی باقصه «قولانجه»، جازیه بیگم‌فاطمی  باقصه «جوجه» و جمیله میرزایی با قصه «آش سنگ» را به عنوان سه راه‌یافته به مرحله‌ی ملی معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران نیز سوما مرادی باقصه «ماهی به سرفه»، مژگان طهماسب باقصه «شب» و کوثر ملک‌زاده‌ایی باقصه «گره گشا» به عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب کردند.

در همین حال هیات داوران در بخش زنان و مردان راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای نیز وحید خواجوی با قصه «بی‌پلا مار»، پویا بازرگان باقصه «کیخسرو»، رحمت غلامی با قصه «آینده خوشبخت است»، شورانگیز شاهینی باقصه «:خاله گردن دراز» و فریبا مرادی با قصه «یک جنگل و چند حیوان» را به عنوان نفرات اول تا پنجم  معرفی کردند.

همچنین در این مرحله بهشته قطبی، تهمینه ماوائیان، فریبا رضاپور، حدیقه محمدی، زیبا عفتی، حنانه امیری و فاطیما بزگداری را شایسته تقدیر معرفی کردند.

هیات داوران نوجوان استان کرمانشاه نیز حشمت اله شیرزادی با قصه «کوروش» در بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، نازنین منوچهری با قصه «آذر با زر» در بخش دختران و پسران و هادی لایقی با قصه «قهرمان شهر» بخش زنان و مردان را به عنوان منتخبان خود معرفی کردند.

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کرمانشاه در بخش صحنه‌ای، ۲۱ تا ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در کرمانشاه برگزار شد.

استان سیستان و بلوچستان

هیات داوران مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان سیستان و بلوچستان در بخش پسران و دختران کیانا غلامی با قصه‌ «شلغم پربرکت»، آمنه آبخشت با قصه‌ «ماه تی‌تی» و ریحانه روشن‌افشار با قصه «روباه دم بریده» به عنوان نفرات اول تا سوم وارد مرحله ملی شدند.

هم‌چنین فهیمه مهردل با قصه «پیراهن‌های بی‌بی نازنین»، سیستانا مهماندوست با قصه «دلم یک دوست می‌خواهد»، آرزو افشاری با قصه «خاله پیرزن»، نسرین سرگزی با قصه «لحاف آبی» و ملیحه طوفانی با قصه «بز لنگی» به عنوان نفرات اول تا پنجم بخش زنان و مردان به مرحله منطقه‌ای راه‌یافتند.

هیات داوران مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان سیستان و بلوچستان حسین مددی و محمدامین نیک‌نظر خمکی در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، مهری بامری، زیور رودینی، نرگس عبداللهی و سمیرا قنبری در بخش زنان و مردان و ستاره ریگی، سبحان نصیرآبادی و سحر کیخایی در بخش دختران و پسران  را نیز شایسته تقدیر معرفی کردند.

استان گلستان

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان گلستان متشکل از علیمراد خرمی، حسن رستمانی و نصرت‌الله در بخش مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌های راه‌یافته به مرحله ملی نورنیاز آق با قصه «هرکاری راهی دارد»، زهرا گرمابه با قصه «شنگول و منگول» و فرشته آبکار با قصه «غاز گردن دراز» را به عنوان برگزیده معرفی کردند

هم‌چنین در بخش دختران و پسران۱۲ تا ۱۸ سال نیز اسما زاهدی با قصه «قلب مترسک»، محمدامین آسمانی با قصه «دزد و داروغه» و نادیا فروغی با قصه «آسیاب بچرخ» را به عنوان نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله ملی انتخاب شدند.

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان گلستان در عین حال علی رجبلو با قصه «دختری به اسم فرشته»، سیده‌سارا مهرپویا با قصه «خاله پیرزن»، معصومه شهریاری با قصه «پری نازه دست درازه»، سمیه نورعلی‌شاهی با قصه «بشنو از نی» و شهلا ملبوسی با قصه «کوه اسرارآمیز» را به عنوان نفرات اول تا پنجم بخش زنان و مردان برای حضور در بخش منطقه‌ای معرفی کردند.

هیات داوران نوجوان استان گلستان نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نورنیاز آق با قصه «هر کاری راهی دارد»، در بخش دختران و پسران ریحانه تاتاری با قصه «نقاشان چینی و رومی» و در بخش زنان و مردان علی رجبلو با قصه «دختری به اسم فرشته» را به عنوان نفرات برتر معرفی کردند.

 استان یزد

هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان یزد در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها اشرف ابراهیمی با قصه‌ی «قصه‌گویی کلاسیک»، محمد کارگرشورکی با قصه «چلچراغ» و طیبه جلال‌پور با قصه «کل عنایت و پند درویش» را به عنوان نفرات اول تا سوم راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

هم‌چنین زهرا لازمی با قصه «بلندترین صدای دنیا»، ساغر دهقان با قصه «آدم کوچولوی گرسنه» و هانیه اعتمادیان با قصه «دزدی که خر شد» نیز از بخش دختران و پسران راهی مرحله ملی شدند.

در همین حال در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، نیز هیات داوران طاهره حاج حسینی با قصه «سرکه ایسوندن اصول مخواد»، حمیده حائری‌زاده مهریزی با قصه «رضایت‌نامه»، مهدیه کشوری‌مقدم با قصه «فرمان شاه»، زهرا حبوباتی با قصه «اون شب که بارون اومد موشه لب بوم اومد» و زهرا دهستانی بافقی با قصه «حاکم نادان و دزد بدجنس» را به عنوان نفرات راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای معرفی کردند.

هیات داوران نوجوان استان یزد نیز در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها اشرف ابراهیمی با قصه «قصه‌گویی کلاسیک» و در بخش زنان و مردان طاهره حاجی‌حسینی با قصه «سرکه ایسوندن اصول مخواد» را به‌عنوان برگزیده انتخاب کردند.

بر اساس رای هیات داوران  در این مرحله محمد ابریشمی، سجاد اسماعیلی، محمدطاها اعتمادیان، عارفه جعفری، مهسا دستخوان، فهیمه ذاکری، ریحانه عباسی، ساجده قاسمی، نادیا بوستانی، فاطمه بحرانی، نعیمه، مصطفی حدادی، فریبا قیومی‌زاده، فرزانه قاسمی، روح‌الله پوررضا، نعیمه جدی، مهدیه آرایی، منصوره خلیلی، سمیه فلاح تفتی و اکرم السادات حیدری را شایسته تقدیر معرفی شدند.

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یزد از ۱۶ تا ۲۳ مهر در یزد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =