کارگاه آموزشی«شناخت انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی»

کارگاه آموزش«شناخت انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی» صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این کارگاه آموزشی با همکاری کانون، نیروی انتظامی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان صورت‌گرفت و طی آن، همکاران ستادی این مجموعه‌ی فرهنگی با انواع مواد مخدر، شیوه‌های پیش‌گیری از مصرف و شناخت ویژگی‌های مصرف‌کنندگان بیش‌ازپیش آشناشدند.

برپایه این گزارش، علی وحیدی‌اصل، کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در این کارگاه آموزشی۲ ساعته، از علت‌های گرایش به موادمخدر سخن‌گفت و «بیکاری»، «ناآگاهی» و «نبود تفریح سالم» را دلایل استفاده از این مواد عنوان‌کرد.

وحیدی اصل در ادامه سخنان خود، آماری از رشد فزاینده گرایش به مواد مخدر در جهان امروز ارایه‌داد و کاهش سن استفاده از این مواد را خطری بزرگ برای آینده کشورها دانست.

وی دیگر بخش این کارگاه آموزشی را به معرفی انواع مواد مخدر، عوارض مصرف، نشانه‌های ظاهری و رفتاری مصرف‌کنندگان و راه‌های پیش‌گیری اختصاص‌داد و از تاثیر گسترده آن برجسم و روح افراد سخن به‌میان آورد.

کارشناس برنامه درعین‌حال،  نوجوانان و جوانان را مورد توجه عرضه‌کنندگان مواد مخدر، به ویژه مواد مخدر صنعتی خواند و از حاضران خواست برای مقابله با روش‌های استعمار در ترویج باورهای نادرست و توجیه استفاده ازمواد مخدر، هوشیاری لازم را داشته‌باشند.

بر اساس این گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: افزون بر تلاش‌های دولت، آگاهی‌ افراد جامعه و عزم ملی، نقش به‌سزایی در نهادینه‌سازی فرهنگ پیش‌گیری و مبارزه با مواد مخدرایفامی‌کند.

اسفندیارضیائی هم‌چنین از فرهنگ‌سازی درمیان نسل کودک و نوجوان، به‌عنوان موثرترین شیوه در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر یادکرد و ظرافت‌ شیوه‌های آموزشی مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان را برای نیل به اهداف سازنده و راه‌گشا خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =