سبک زندگی را با قصه به کودکان بیاموزید

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی، قصه را یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب درست سبک زندگی برای کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، محمدرضا فخر مدیر کل بنیاد حفظ ‌آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان این مطلب گفت:  شخصیت انسان از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و شروع آموزش مهارت‌های زندگی از همین سنین می‌تواند مسیر زندگی را به سمت تعالی و یا بر خلاف آن تغییر دهد.

  مدیر کل بنیاد حفظ ‌آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر بتوانیم با استفاده هنر قصه‌گویی ارزش‌های زندگی، بایدها و نبایدها را در قالب داستان و حکایت برای کودکانِ امروز بیان کنیم، بدون شک در آموزش سبک زندگی به شیوه‌ی ایرانی، اسلامی موفق می‌شویم.

وی با بیان این‌که هر قصه می‌تواند پیام‌آور بینش و اندیشه یک ملت باشد، از اولیای تربیتی، معلمان، مادران و پدران خواست، با استفاده از زبان مناسب و قابل درک برای کودکان، داستان‌هایی از دلاورمردی‌ها و ایثار بزرگ‌مردانی که طی 8 سال دفاع مقدس برای حفظ و صیانت از ایران اسلامی از جان خود گذشتند، مفاهیم ایثار و شهادت  برای نسل امروز به زیبایی بیان کنند.     

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز ششم مهرماه 1398 در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =