کد خبر: 291411
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
بازدید 413
"حس کودکی" در بوته نقد کودکان و نوجوانان

برنامه نقد فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس با حضور کارگردان و فیلم‌ساز حوزه دفاع مقدس امین لطفی‌شهپر برای اعضای مراکز همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مرکز شماره 1 کانون به مناسبت هفته دفاع مقدس، میزبان امین لطفی شهپر کارگردان موفق کشورمان بود.

امین لطفی‌شهپر کارگردان موفق حوزه دفاع مقدس، فعالیت هنری خود را از سال‌ 78 با ورود به دنیای فیلم‌سازی آغاز کرد و با ساخت چندین فیلم کوتاه، داستانی، مستند و تبلیغاتی موفق به کسب جوایز متعدد در زمینه کارگردانی و تدوین شد.

"حس کودکی" در اولین دوره جشنواره فیلم کودک در بخش فیلمنامه، موفق به دریافت جایزه دوم و در جشنواره سکانس بیداری بسیج هنرمندان در بخش بازیگری و کارگردانی به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. این فیلم در جشنواره دانشجویی بوشهر عنوان بهترین تصویربرداری را کسب کرد و در سال 91 جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشته است.

در این جلسه که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد مدیر کل کانون ابتدا تفاوت جنگ و دفاع را برای اعضا بیان کرد. سپس با بیان خاطراتی از خرمشهر، اعضا را با نحوه شروع جنگ تحمیلی آشنا کرد.

بهناز ضرابی زاده پس از تشکر از امین لطفی شهپر کارگردان فیلم "حس کودکی" در این برنامه  گفت: باید در کانون جلسات نقد فیلم را مانند برنامه های نقد کتاب پرشور برگزار کنیم تا اعضا با نحوه نقد فیلم آشنا شده و با آگاهی و دقت بیشتری به تماشای فیلم‌ها بپردازند.

در ادامه برنامه اعضا کانون به تماشای فیلم "حس کودکی" نشستند. فیلم کوتاه داستانی حس کودکی زاویه دیدی متفاوت و به دور از کلیشه، به جنگ تحمیلی دارد. این فیلم روایت دختر بچه‌ای به نام شقایق است که در آرزوی بازگشت پدرخلبانش از جنگ می باشد او سعی می کند با دادن غذای خود به خداوند دعای خود را مستجاب کند تا پدرش هر چه زودتر پیش او باز گردد. در این فیلم شقایق ورشوچی در نقش دختر و لیلا حدادی در نقش مادرش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پس از تماشای "حس کودکی"، امین لطفی شهپر توضیحاتی در مورد نحوه شکل‌گیری فیلم‌نامه و نحوه فیلم‌برداری آن ارائه داد و اعضاء کانون سوالات خود را درباره آن مطرح کردند و کارگردان این فیلم کوتاه دفاع مقدس به سوالات مخاطبان به صورت کامل پاسخ داده و آن‌ها را با بسیاری از نکات فیلم نامه نویسی و فیلم سازی آشنا کرد.

در ادامه فیلم های "به یاد پدرم" به نویسندگی و کارگردانی اکبر تراب پور و "هوای بسته بندی شده" به نویسندگی مریم فتحی پور و کارگردانی اکبر تراب‌پور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
لازم به توضیح است در هفته دفاع مقدس اکثر مراکز کانون با هماهنگی واحد کارشناسی فرهنگی ضمن نمایش فیلم های دفاع مقدس جلسات نقد و بررسی آن ها را برگزار می کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =