مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به کار خود در اراک پایان داد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: مرحله استانی بخش صحنه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به شناخت گروه‌های برتر به کار خود در اراک پایان داد.

جهانبخش قنبری مدیر کل کانون با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گویی در استان مرکزی اظهار کرد: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی از مردادماه آغاز  در 2 بخش صحنه‌ای و فیلم 90 ثانیه‌ای ادامه یافت.

وی تصریح کرد: مرحله استانی بخش صحنه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در گروه‌های نوجوانان، زنان و مردان، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به میزبانی اراک برگزاری شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی افزود: در بخش صحنه‌ای مسابقه به صورت زنده اجرا و داوری می‌شود، در بخش صحنه‌ای 429 اثر به دبیرخانه جشنواره مرحله استانی ارسال و 33 اثر به صورت منتخب در جشنواره حضور پیدا کردند که در نهایت 11 اثر برای حضور در مسابقات منطقه‌ای و بین‌المللی انتخاب شد.
قنبری بیان کرد: مسابقات منطقه‌ای قصه‌گویی صحنه‌ای نیز براساس تقسیم‌بندی نقاط کشور بوده و استان مرکزی به همراه 6 استان ایلام، لرستان، قم، کردستان، کرمانشاه و همدان در مسابقات منطقه‌ای غرب کشور با میزبانی کردستان در آبان‌ماه شرکت خواهند کرد و آثار منتخب این مرحله نیز در مسابقات بین‌المللی تهران در 30 آذرماه(شب یلدا) حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: در بخش قصه‌گویی فلیم 90 ثانیه نیز علاقمندان می‌توانند آثار خود را پس از فیلم‌برداری 90 ثانیه در سایت  www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند، مهلت ارسال آثار در بخش نیز تا 10 مهر بوده و تاکنون 500 اثر به دبیرخانه ارسال شده، داوری این بخش به‌صورت بین‌المللی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: این جشنواره در 2 بخش ۹۰ ثانیه‌ای و صحنه‌ای برگزار شد که در مجموع ۹۰۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

قنبری بیان کرد: در بخش صحنه‌ای ۴۹۲ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۳۳ اثر در مرحله استانی رقابت کردند و در پایان ۱۱ اثر به مرحله منطقه‌ای اعزام خواهند شد.

به گفته وی مرحله منطقه‌ای این مسابقات آبان ماه در استان لرستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =