شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته ملی کودک تشکیل جلسه داد

نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک گیلان به میزبانی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با هدف برنامه‌ریزی و فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌گرایی و هم‌سویی در اجرای فعالیت‌های هفته ملی و روزجهانی کودک و با همراهی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فعال درحوزه کودک صورت‌گرفت.

برپایه این گزارش، معاون اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این نشست، جایگاه ‌کودک در آموزه‌های دینی  را مورد توجه قرارداد و از ضرورت فراهم‌سازی ساختارهای مناسب این گروه سنی در جامعه سخن‌گفت.

سیامک حیدری در این میان، آماری از کاهش گروه سنی کودک در کشور ارایه‌کرد و با تبیین این موضوع که ارایه خدمات و ایجاد فرصت‌های مناسب برای کودکان می‌تواند زمینه‌ی تشویق خانواده‌ها به افزایش فرزند را فراهم‌کند، افزود: این مهم نیازمند توجه به آینده‌سازان در تمامی ایام است و هفته و روز جهانی کودک بایستی یادآور نقش ارزش‌مند کودک برای تمامی افراد جامعه باشد.

وی هم‌چنین نگاهی به جوامع توسعه‌یافته داشت و با بیان این‌که کودک توسعه‌یافته، نماینده جامعه‌ای مترقی است، گفت: برای رشد همه جانبه، نیازمند توجه به نسل آینده کشور هستیم و در این مسیر، هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده استانی لازم و ضروری است.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز با قدردانی از همراهی و هم‌گامی تمامی دستگاه‌ها اجرایی و گروه‌های مردم نهاد، به تشریح برنامه‌های کانون در هفته ملی و روزجهانی کودک پرداخت.

اسفندیار ضیائی برهمین اساس از «رویکرد عاشورایی» فعالیت‌های این ایام سخن‌گفت و افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به حقوق کودک را از اهداف برنامه‌های این ایام که از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ۱۳۹۸ و با شعار«آینده را باید ساخت» برگزارمی‌شود، عنوان‌کرد.

این مدیر فرهنگی در ادامه با ضروری توصیف‌کردن دوران کودکی، نیازها و خواسته‌های این نسل و اهمیت  آگاهی کودکان نسبت به هویت ملی و آموزه‌های اسلامی گفت: لازمه نیل به این اهداف، هم‌افزایی و هم‌گرایی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فعال در این حوزه است و هفته‌ی ملی و روزجهانی کودک نیر بهترین فرصت برای یادآوری این مهم به‌شمارمی‌رود.

زمینه‌سازی برای خدمت‌رسانی افزون‌تر به کودکان مناطق روستایی و کم‌برخوردار، ایجاد فرصت ‌مهارت‌آموزی برای نسل کودک و همراه‌سازی مسوولان، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین با فعالیت‌های کودک‌محور این ایام، ازدیگرمحورهای سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شد. 

برپایه این گزارش، تشریح برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک  از سوی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این نشست و هم‌چنین، ارایه‌ی گزارشی از روند فعالیت‌های اداره کل  بهزیستی در حوزه مدیریت کودکان کار، ازدیگر برنامه‌های این نشست بود که ۷ مهرماه جاری در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان برگزارشد.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، حفاظت ازمحیط زیست، ورزش و جوانان، بهزیستی، هلال‌احمر، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، تبلیغات‌اسلامی استان گیلان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت نیز حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =