جلسه‌ی شورای هماهنگی روز جهانی و هفته ملی کودک در کانون استان اردبیل

جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی و هفته ملی کودک با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو شورا، در اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان، ضمن خوشامدگویی به حاضران، پیشاپیش هفته ملی کودک را تبریک گفته و اظهار کرد: کانون پرورش فکری از متولیان اصلی کودک و نوجوان است و نهادها و سازمان‌های دیگری نیز نقش بسیار حیاتی در شکل‌دهی به شخصیت علمی، فرهنگی و رشدی این نسل ایفا می‌کنند.

احدزاده با تبیین اهداف، برنامه‌ها و ایام پیشنهادی هفته ملی کودک، افزود: هدف این نشست مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای برنامه‌های موردنظر در این حوزه با محور قرار دادن شعار «آینده را باید ساخت» است.

رییس شورای هماهنگی روز جهانی و هفته ملی کودک استان اردبیل به اهمیت جایگاه کودک به عنوان سرمایه آینده پرداخت و سپس روزشمار پیشنهادی هفته را قرائت کرد.

در ادامه، شفیع شفیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، از حاضران خواست برنامه‌ها و دیدگاه‌های دستگاه‌های مربوطه را ارایه دهند و اعضا نیز بر این اساس برنامه‌های خود را تبیین کردند.

همچنین حاضران در این جلسه به ارائه پیشنهادها در این خصوص پرداختند و مقرر شد در اسرع وقت برنامه‌های مربوط به هفته ملی کودک را جهت تجمیع و پرهیز از موازی کاری‌ها به اداره کل کانون استان ارسال نمایند.

- مصوبات جلسه:

- مقرر شد کارگاه‌های قصه‌گویی، نقاشی، کاردستی، کاغذ و تا، جشن بادبادک‌ها، دوره کمک‌های اولیه، کارگاه تفکیک زباله، اجرای برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی، ایجاد شبکه مجازی، توزیع پوستر و تراکت در سطح شهر، پیاده‌روی دور دریاچه تفریحی و گردشگری شورابیل با همکاری دستگاه‌های عضو برگزار شود.

- مقرر شد در ایام هفته ملی کودک ثبت‌نام رایگان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان اردبیل انجام شود.

- مقرر شد دستگاه‌های عضو برنامه‌های خود را به صورت مکتوب به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ ۹/۷/۱۳۹۸ ارایه دهند.

- مقرر شد پوستر و بنر هفته ملی کودک جهت نصب در پیشخوان ادارات عضو و مکان‌های عمومی با همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

لازم به توضیح است نمایندگان استانداری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما، بهزیستی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، جمعیت هلال‌احمر، محیط‌زیست، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد کودک استان اردبیل در این جلسه حضور داشتند.

ویژه‌برنامه هفته ملی و روز جهانی کودک امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه در سراسر کشور با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با امور کودکان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =