مرور خاطرات عضو قدیم کانون که جانباز، آزاده و شهید زنده دفاع مقدس شد

در نشست حلقه صالحین پایگاه مقاومت سیدالشهدا کانون پرورش فکری استان همدان به مناسبت آخرین روز از هفته دفاع مقدس،آزاده و جانباز دوران جنگ تحمیلی به روایت‌گری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه حلقه صالحین بسیجیان کانون به مناسبت تقارن با هفته دفاع مقدس، با حضور مدیر کل و همکاران کانون، مدیر بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش و سید جعفر دعوتی برگزار شد.

در این نشست، سید جعفر دعوتی خود را بسیجی غواص خط شکن عملیات کربلای چهار، مجروح، اسیر، شهید! و آزاده‌ی این عملیات معرفی کرد و افزود: من از بچگی در کانون پرورش فکری خیابان مهدیه شهر همدان عضو بودم و خاطرات خوبی از کانون، مربیان و فعالیت‌های آن در ذهن من نقش بسته است و خوشحالم که در این جمع راوی اتفاقات دوران دفاع مقدس هستم.

این آزاده سرافراز در ادامه خاطرات خود را از نحوه‌ی عزیمت به جنگ، آموزش های نظامی، چگونگی عملیات کربلای ۴ و دوران اسارت برای حاضران بیان کرد و گفت: به دلیل مجروحیت در عملیات و اینکه رژیم بعث نام ما را به عنوان اسیر اعلام نکرده بود، به عنوان شهید این عملیات برایم مجلس ختم گرفتند و یکی از لباس‌های من را که برگشته بود، به صورت نمادین در باغ بهشت و قطعه شهدا به خاک سپردند.

سید جعفر دعوتی افزود: بعد از آزادی هرچه به مادرم اعلام کردند که نام پسرت جزو اسرای آزاد شده است باور نمی‌کرد و روزی که مرا بعد از گذشت چهار سال از نزدیک دید از هوش رفت.

این شهید زنده دفاع مقدس از جایگاه والای معلمی و تاثیرگزاری بالای آن روی کودکان و نوجوانان گفت و افزود: کودکان و نوجوانان شما را به جای پدر و مادر دوم خود می دانند و باید به نحوی با آن‌ها رفتار کنیم تا نسل آینده نیز مدافع میهن و اسلام باشند و همه‌ی برنامه‌ریزی‌های دشمن در جنگ نرم برای جلوگیری از تربیت این چنین فرزندانی است.

مدیر کل کانون در این جلسه با اشاره به عنوان آخرین روز از هفته دفاع مقدس که روز تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس نامگذاری شده است این روز را به مهمان برنامه تبریک گفت و افزود: دفاع هم چنان ادامه دارد و ما مدافعانی هستیم که در سنگرهای متفاوت از ارزش‌های دفاع مقدس دفاع می کنیم.

بهناز ضرابی‌زاده اضافه کرد: شما مربیان کانون سربازهایی هستید که در سنگرهای مقدس فرهنگی نشسته اید و ان شاالله با توکل به خداوند بزرگ، همه ما پیروز خواهیم بود.

در ادامه مدیر بسیج فرهنگیان از تاثیرگذاری معلمان و مربیان در تربیت انسان‌ها و حقی که بر گردن یکایک ما دارند گفت و از مجموعه کانون به جهت برپایی این مراسم و از مهمان برنامه به جهت روایت‌گری دوران دفاع مقدس قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =