آغاز به کار مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی  البرز

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با رقابت قصه گویان در بخش زنان و مردان کار خود را آغاز کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون استان البرز بیست و دومین مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه‌گویی با حضور شرکت کنندگان و علاقمندان دراستان البرز آغازبه کار کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز  ضمن  توجه به اهمیت قصه و قصه گویی و نقش بی بدیل این هنر  در انتقال پیام به کودکان ونوجوانان  به اهداف کانون در خصوص برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت  کم کردن گسست بین خانواده ها  از اهداف اصلی این جشنواره است و ادامه داد در دنیای امروز که رسانه های دیجیتال و فضای مجازی سبب ایجاد فاصله بین نسل ها شده است کانون سعی کرده تا با برگزاری چنین جشنواره ای  سه نسل نوجوان، پدرها و مادرها و پدر بزرگ مادر بزرگ ها را  به واسطه ی قصه ها، کنار هم قرار دهد.

قاسم سلیمانی  گفت: ۴۷ اثر در بخش دختران و پسران شرکت کردند که ۲۲ اثر به مرحله استانی جشنواره راه پیدا کردند.

وی  افزود:۲۴ اثر در بخش زنان و مردان، شرکت کردند که ۱۸ اثر موفق به حضور در مرحله استانی شدند.

مدیر کل کانون در ادامه گفت:۱۳ اثر در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ ها در این جشنواره حضور داشتند که ۷ اثر به  این مرحله بعد راه پیدا کرد.

سلیمانی افزود:در بخش های قصه های نود ثانیه ای و بین الملل نیز  ۱۱ اثر شرکت کردند که آثار آن ها  در جشنواره بین المللی بررسی می شوند.

وی یاد آور شد: برای برگزاری بیست و دومین جشنواره البرز، دوازده جشن قصه‌گویی و ۱۸کارگاه و نشست آموزشی در مراکز کانون در سطح استان با هدف آشنایی با قصه و قصه گویی و ضرورت و اهمیت این حوزه برای خانواده ها برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری البرز افزود:برنامه های متعددی ویژه مربیان پیش دبستان با همکاری بهزیستی نظر آباد و همکاری آسایشگاه سالمندان کهریزک در محمد شهر همچنین برگزاری دو کارگاه آموزش تخصصی با عنوان "انتخاب قصه و پرداخت مناسب آن برای قصه گویی" و "فن بیان" جهت ارتقا دانش و مهارت در قصه گویی برای مسولان و مربیان فرهنگی کانون برگزار شد.

گفتنی است مرحله استانی این جشنواره در البرز از امروز ۹ مهر ماه ۱۳۹۸، کار خود را با رقابت بخش زنان و مردان آغاز کرده و در ادامه روز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۸،  قصه گویان دو بخش نوجوانان ( دختران و پسران) و مادربزرگ، پدر بزرگ ها، با هم رقابت خواهند کرد و در نهایت، ۵ نفر قصه گو در بخش زنان و مردان به مرحله ی منطقه ای راه یافته و روزهای ۲۰ و ۲۱ آبان ماه سال جاری در استان گلستان با قصه گویان منطقه ۵ کشور، رقابت خواهند داشت و از گروه دختران و پسران و مادر بزرگ، پدر بزرگ ها نیز ، از هر بخش ۳ نفر به طور مستقیم به بخش ملی راه یافته و با قصه گویان این بخش رقابت خواهند کرد و مراسم معارفه ی این برگزیدگان و آیین اختتامیه ی مرحله ی استانی جشنواره روز پنج شنبه  ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۸، از ساعت ۳۰/۹ الی ۳۰/۱۱ برگزار می شود و علاوه بر قصه گویی برنامه های متنوع و جذاب دیگری از جمله بازی و مسابقه با حضور هوشنگ شاهین زاده برای کودکان ونوجوانان اجرا خواهد شد . 

لازم به توضیح است  حسن دولت آبادی، مهدی مردانی ، مریم مهدوی و  سه نفر از داوران نوجوان استان داوری  این جشنواره را بر عهده دارند و مریم خاکسار تهرانی ناظر این جشنواره است  که روزهای 9 تا 11 مهر ماه، در باشگاه میلاد شهرداری کرج، واقع در جهانشهر، روبروی استانداری البرز برگزار می شود و بازدید از این جشنواره برای علاقه مندان آزاد است .

 مرحله‌ نهایی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، آذرماه امسال همزمان با شب یلدا با حضور قصه‌گویان برتر ایران و کشورهای خارجی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =