آغاز فعالیت‌ ستاد امداد فرهنگی«پیک امید» کانون استان اردبیل

طبق برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های کانون در جهت خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به نقاط محروم کشور و تشکیل ستاد امداد فرهنگی«پیک امید»، اعضای ستاد کانون پرورش فکری استان اردبیل با مراجعه به روستای مهدی پستی، از توابع شهر آبی‌بیگلو به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، اعضای ستاد لحظه ورود به روستا مورد استقبال گرم مردم و بخشدار منطقه قرار گرفتند. سپس با اطلاع‌رسانی اهالی، کودکان دسته‌دسته در تنها مدرسه روستا دورهم جمع شدند. وقتی تعدادشان به ۳۳ نفر رسید؛ برنامه پیک امید آغاز شد.

در ابتدا، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون استان و یوسف کریمی، بخشدار منطقه با بچه‌های روستا گفتگوی صمیمی داشته و سپس کتاب‌هایی که به عنوان هدیه از سوی کانون تهیه‌شده بود به آن‌ها جایزه دادند. سپس طبق برنامه‌ریزی که شده بود، بچه‌ها دورهم نشستند تا برای شروع کار یکی از مربیان برایشان قصه‌گویی کند.

در ادامه، بچه‌ها به کارگاه نقاشی با موضوع «من و روستای من» هدایت شدند و با راهنمایی و آموزش قدم به قدم به کشیدن نقاشی و خلق اثر پرداختند. همچنین بعد از اشاره به‌روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمدحسین شهریار توسط مربیان، بچه‌ها به تفکیک گروه سنی به دو گروه تقسیم شدند تا فعالیت کاغذ و تا به دو روش ساده و سخت کار شود. پایان‌بخش برنامه، مسابقه‌ی طناب‌کشی و بازی وسطی با حضور اعضای ستاد امداد فرهنگی بود تا بچه‌ها با خاطره‌ای خوش از کانون به خانه‌هایشان بروند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =