کد خبر: 291551
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
بازدید 208
قصه‌های محلی درحال کمرنگ شدن  است

ابوالقاسم فقیری، نویسنده قصه‌های مردم فارس؛ با بیان اینکه قصه‌های محلی درحال کمرنگ شدن است، گفت: هر ملتی قدیمی‌تر باشد، قصه‌های کهن‌تری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، فقیری صبح سه شنبه 9 مهرماه، در جمع برگزیدگان مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی فارس گفت: قصه‌ها یکی از جلوه‌های فرهنگ فارس هستند.

اوگفت: باور داریم همتی عظیم لازم است تا قصه‌های فارس بزرگ را گردآوری کنیم چون قصه‌های محلی و بومی به مرور در حال کمرنگ‌شدن است.

نویسنده کتاب «آهو بچهٔ خواب من» عنوان کرد: ۷۰ سال از عمرم را با قصه‌ها همراه بوده‌ام و از  مدیران شایسته کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، که در طول سال نشست‌های فرهنگی متعددی برگزار  و از گوشه گوشه استان افراد را دور هم جمع می‌کنند، می‌خواهم  فرصتی به من بدهند تا به‌طور علمی، مراحل جمع‌آوری قصه‌های استان را آموزش دهم.

فقیری که از چهره‌های مطرح ادبی شیراز به‌شمار می‌رود، ادامه داد: هیچ چیز جای قصه را نمی‌گیرد؛ بگذارید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس این گنجینه را به نسل‌های بعد منتقل کند.

این نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه، افزود: قصه، شیرینی ویژه خودش را دارد و شبیه هیچ چیز نیست و  قصه هم‌سن آرزو است؛ او که کتاب سه جلدی «قصه‌های مردم فارس» را نوشته بااشاره به انواع قصه در فارس گفت: هر ملتی قدیمی‌تر باشد، قصه‌های کهن‌تری دارد.

ابوالقاسم فقیری در ادامه این مراسم، قصه‌هایی از آیین‌ها و فرهنگ‌های استان فارس را خواند. در این روز از پوستر کتاب «قصه‌های مردم فارس» رونمایی شد و فقیری آن را امضا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =