نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان آذربایجان‌غربی

به مناسبت هفته ملی و روزجهانی کودک، نشست خبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در اداره کل کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، جواد زاهدی مدیرکل کانون استان در این نشست به اهمیت دوران کودکی اشاره کرد و بر لزوم توجه به نیازهای کودکان به خصوص کودکان با نیازهای ویژه تاکید کرد.

زاهدی از آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک سال ۹۸ با شعار «آینده را باید ساخت» خبر داد و گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک در مراکز کانون استان آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه برگزار می شود.

زاهدی افزود: ۳۰ عنوان برنامه در طول هفته ملی کودک در مراکز ثابت، سیار و پستی کانون استان و مطابق با روزشمار هفته ملی کودک که از سوی دبیرخانه ستاد مرکزی هفته ملی کودک منتشر شده است اجرا می شوند که از جمله آنها می توان به عیادت از کودکان بیمار، دیدار کودکان با مسئولان استانی و شهرستانی، برپایی نمایشگاه های متنوع فرهنگی و هنری از آثار کودکان، دیدار کودکان با نویسندگان، تصویرگران و هنرمندان، بازدید کودکان از اماکن تاریخی، برگزاری ایستگاه های عروسک سازی و ... اشاره کرد.

زاهدی گفت: در طول هفته ملی کودک، عضویت کودکان و نوجوانان در تمام مراکز کانون استان به صورت رایگان انجام می شود و بازدید از موزه‌ کودک ارومیه در روز ۱۶ مهر مصادف با روز جهانی کودک رایگان می باشد.

مدیرکل کانون استان از افتتاح دو مرکز کانون زبان ایران در میاندوآب و شاهیندژ به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد و افزود: با افتتاح این دو مرکز تعداد شهرستان‌های تحت پوشش کانون زبان ایران در استان آذربایجان‌غربی به هشت شهرستان می رسد.

زاهدی از برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر ۹۸ در منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: با اتمام مرحله شهرستانی این جشنواره ۳۷ نفر در سه بخش کودکان و نوجوانان، مردان و زنان و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها به مرحله استانی راه یافته‌اند که از این تعداد پنج نفر به مرحله منطقه ای راه می یابند و مرحله منطقه‌ای نیز با حضور قصه گویان پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان در ارومیه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =