داوری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی در کانون اردبیل پایان یافت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از پایان داوری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده را باید ساخت» خبر داد و گفت: با شرکت ۱۱۹ قصه‌گو در موضوعات مختلف قصه‌گویی، رشد بیش از ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به جشنواره سال قبل را شاهد هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده افزود: قصه میراث گران‌بهای بشری و سرشار از آموزه‌ها و نکات تربیتی است و از پرورش هوش انسانی گرفته تا تقویت مهارت‌های زندگی، کسب تجارب ارزنده نسل‌های پیشین نیز شامل می‌شود.

وی در خصوص داوری امسال جشنواره، گفت: در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای، ۵۸ شرکت‌کننده سال قبل به ۱۰۶ شرکت‌کننده افزایش‌یافته است که در حدود۱۰ نفر دیگر از علاقه‌مندان، علیرغم ارسال آثار، موفق به ثبت و کد ره‌گیری شرکت در جشنواره نشدند که ۱۰۶ اثر در این بخش متعلق به شرکت‌کنندگانی است که در سال‌های قبل در مرحله کشوری حضور یافته بودند،۳ اثر متعلق به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و مابقی برای انتخاب آثار برتر برای رقابت در مرحله استانی داوری می‌شوند.

احدزاده ضمن اشاره به شرکت ۱۲ اثر در بخش۹۰ ثانیه «قصه‌گویی من» ادامه داد: در بخش علمی و ارائه مقاله هنوز فرصت ارائه آثار وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در موعد مقرر با ثبت‌نام و ارائه آثار علمی خود بر مبنای محورهای پیش‌بینی‌شده اقدام نمایند.

این مدیرکل فرهنگی استان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، هم‌زمان با ایام پایانی هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری نمین، میزبان مرحله استانی بخش صحنه‌ای قصه‌گویی استان خواهد بود.

شایان‌ذکر است، داوری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل را حسین یوسفی، کارشناس مسئول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی، سید جلیل صفوی و فتانه احمدی هادی، کارشناسان فرهنگی استان به عهده‌دارند و به مدت چهار روز از تاریخ ۴ الی ۸ مهرماه، رقابت‌ها و فیلم‌های قصه‌گویی را داوری کردند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل روزهای ۱۷ تا ۱۸ مهرماه سال جاری جشنواره استانی قصه‌گویی را در نمین برگزار می‌کند. مرحله نهایی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، آذرماه ۱۳۹۸ هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

اسامی قصه‌های منتخب، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی اردبیل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =