در کانون پرورش فکری احساسات آزاد کودکان به رسمیت شناخته می‌شود

مرتضی نظری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران،در آیین اختتامیه بیست و دومین جشنواره استانی قصه‌گویی از تفاوت میان کانون و نظام آموزش رسمی کشور سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرتضی نظری مدیرکل کانون استان تهران در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی گفت: مدارس ما هنوز فضای لازم را برای بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان ندارند.

مرتضی نظری در ادامه تصریح کرد : همه ما در کودکی زمانی این حس ناخوشایند را که پرنده خیال و احساسات آزاد درونی‌مان مجالی برای بروز پیدا نمی‌کند، داشته‌ایم. حسی که قوه پرسشگری‌مان را نابود می‌کرد. نظام آموزشی امروز به سیستمی بدل شده که بال‌ و پر  پرنده‌ی خیال بچه‌ها را می‌بندند.

وی با تأکید بر لزوم شاد زیستن گفت: کانون جایی برای ابراز آزاد احساسات و عواطف و به رسمیت شناختن دوره‌ی مهم کودکی است. جایی است که بچه‌ها می‌توانند به‌خوبی عواطف واقعی خود را در قالب بیش از چهل فعالیت‌ فرهنگی هنری به شکل خلاق به منصه ظهور برسانند که وقتی این بچه‌های پرورش‌یافته، به سن بزرگ‌سالی رسیدند، افراد متعادلی شوند.

وی «قصه» را حلقه اتصال فرهنگی ملت‌ها دانست و افزود: «مهارت‌های زندگی» از طریق مربیان به بچه‌ها منتقل می‌شود. بعد از کتاب و کتاب‌خوانی، قصه‌گویی دومین رکن و ستون فعالیت‌های کانون پرورش فکری است. هنری که مهارت فن بیان،مهارت ارتباطی و  اعتمادبه‌نفس را از طریق آن، می‌توان تقویت کرد.

نظری در بخش دیگری از سخنانش گفت: فقط یک کودک و نوجوان کانونی می‌تواند حس کند هم سن و سالی‌های غیر کانونی‌اش چه لذتی را ازدست‌داده و می‌دهند.

وی با  قدردانی از داوران و قصه‌گویان شرکت‌کننده در بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی استان تهران خاطرنشان کرد؛ قصه‌های اجراشده در این صحنه تصویر بسیار زیبایی از شعار محوری « آینده ساختنی است»، منعکس کردند و این جشنواره استانی به لحاظ کیفی از درخشش قابل‌توجهی برخوردار بود. قصه‌گوها به‌درستی با  مضامین زندگی، شادی و امید و به رسمیت شناختن قدرت خیال کودکان و نوجوان قصه‌ها را انتخاب کرده و قصه‌های پردازش‌شده مملو از امید به آینده و با مضامین عمدتاً شادبودند.

آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران با معرفی قصه‌گویان برتر در دو بخش زنان و مردان و دختران و پسران عصر روز نهم مهرماه 1398 در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =