برای تشویق مردم به کتاب‌خوانی باید از قصه‌گویی استفاده کرد

روژان شرف‌الدین قصه گوی نوجوان اهوازی معتقد است: برای آنکه مردم به کتاب‌خوانی روی بیاورند باید از جاذبه‌ای مثل قصه‌گویی استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، این قصه‌گو که با قصه «آرش کمانگیر» در مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان که 9 و 10 مهرماه 1398 در اهواز برگزار می‌شود، حضور دارد گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان من را به سمت قصه‌خوانی و قصه‌گویی کشاند و هدف من از قصه‌گویی دعوت دوستان و هم سن و سال‌های خود به خواندن قصه و حضور در کانون است.

وی با بیان این مطلب افزود: حدود یک سال است که قصه‌گویی را آغاز کرده‌ام و امیدوارم امسال در این جشنواره بتوانم به آنچه مدنظرم هست برسم و موفق عمل کنم.

شرف‌الدین با اشاره به این نکته که برای تنوع در زندگی روزمره به قصه‌گویی روی آوردم، عنوان کرد: بسیاری از هم سن و سال‌های من بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و کمتر کتاب می‌خوانند اما من برای آنکه به‌صورت واقعی زندگی را لمس کنم و کمتر از گوشی موبایل و یا رایانه استفاده کنم، به کتاب و قصه‌خوانی روی آورده‌ام.

وی ادامه داد: از کودکی قصه‌های بسیاری خوانده‌ام و همچنین قصه‌های مختلفی را نیز برای من خوانده‌اند. این بود که به سمت قصه تمایل پیدا کردم و اکنون دوست دارم برای دیگران قصه بگویم. همیشه نقش قصه را در زندگی خود احساس کرده‌ام و از داستان‌هایی که خوانده‌ام چیزهای بسیاری را یاد گرفته‌ام.

راوی قصه «آرش کمانگیر» با بیان اینکه تا جایی که بتوانم می‌خواهم دیگران را به سمت قصه‌خوانی و قصه‌گویی دعوت کنم، اظهار کرد: اینکه مردم و به‌خصوص کودکان و نوجوانان کتاب بخوانند و بیشتر مطالعه کنند بسیار بهتر از آن است تا گوشی به دست بگیرند و زندگی روزمره خود را فراموش کنند. برای آنکه مردم به کتاب‌خوانی روی بیاورند باید از جاذبه‌ای مثل قصه‌گویی استفاده کرد.

این قصه گوی 13 ساله با اشاره به نقش قصه در زندگی روزمره انسان‌ها خاطرنشان کرد: قصه می‌تواند ما را به جهانی ببرد که از آن می‌آموزیم و این مساله برای آموزش انسان‌ها بسیار مؤثر است. من از داستان‌ها و قصه‌هایی که خوانده و یا شنیده‌ام چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و دوست دارم تا از طریق قصه‌گویی مسایل مختلفی را به هم سن و سال‌های خودم یاد بدهم.

گفتنی است: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان، از 9 مهرماه در اهواز آغاز شده است و تا 10 مهرماه نیز ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =