ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک تشریح شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در جمع خبرنگاران ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان هرمزگان، ناهید سلیمانی‌احمدی در این نشست گفت: دو کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان‌های بندرعباس و فین روز ۱۳ مهر هم‌زمان با آغاز  هفته‌ی ملی کودک ارایه خدمات فرهنگی، به مناطق روستایی را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که اعتبار خرید این ۲ کتاب‌خانه سیار روستایی از محل اعتبارات شهرستان بندرعباس تامین شده است افزود: در حال حاضر ۱۵ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و ۲ کتابخانه پستی در بندرعباس و میناب فعالیت دارد که با افزوده شدن۲ کتابخانه سیار تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به ۱۹ مرکز افزایش می‌یابد.

سلیمانی احمدی خاطرنشان کرد: کتابخانه سیار با حضور در میان بچه‌های روستاها، علاوه بر امانت کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی  و اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازد.

دبیر هفته ملی کودک در هرمزگان افزود: به دلیل نبود کتابخانه‌ ثابت ویژه کودکان در شهرستان‌های رودان، بشاگرد، خمیر و پارسیان از فرمانداران این شهرستان‌ها درخواست داریم کانون پرورش فکری کودکان را در رسیدن به هدف‌گذاری‌های خود در حوزه کودکان یاری کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به سهم صنایع غرب و مناطق آزاد تجاری در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار ابرازداشت: اگر قرار است محرومیتی از کودکان استان زدوده شود صنایع و مناطق آزد نیز در راستای مسوولیت اجتماعی خود باید در کنار کانون پرورش فکری کودکان قرار بگیرند.

مدیرکل کانون استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: در هفته‌ی ملی کودک ویژه برنامه‌های مختلفی با عنوان‌های جذاب برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود که می‌توان به برگزاری «نشست با موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در پارک علم و فناوری با رویکرد کودک و رسانه» و دیدار نوجوانان با امام جمعه بندرعباس اشاره کرد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیدار با کودکان  بیمار بستری در بیمارستان، برپایی کارگاه علمی با اداره کل حفاظت از محیط زیست، اجرای ویژه‌برنامه برای کودکان روستایی، اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت و برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

سلیمانی احمدی اضافه کرد: برپایی کارگاه فرزندپروری ویژه خانواده‌ها، نمایشگاه دستاوردهای مراکز، ویژه برنامه قصه‌گویی و اعزام قصه‌گو، برگزاری نشست با هنرمندان، اکران فیلم به مدت دو روز در مدارس و پویش هم‌افزایی مربیان خلاق در پارک ساحلی غدیر بندرعباس بخش دیگری از برنامه‌های کانون به مناسبت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک در بندرعباس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =