کد خبر: 291597
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کودکان معماران آینده هستند

نخستین نشست هماهنگی کار گروه هفته ی ملی کودک استان چهار محال وبختیاری با حضور نمایندگان دستگاه های اداری وفرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان چهارمحال وبختیاری این نشست  هم اندیشی با هدف پیوست فرهنگی نهادها و ادارات دولتی  و غیر دولتی در راستای توسعه ی فرهنگ "جامعه ی دوست دار کودک "وبررسی راهکار های عملی و قابل اجرا در زمینه ی ارتقای جایگاه حقوقی کودکان  برگزار شد.

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ابتدای این نشست به تشریح اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده این دستگاه با محوریت هفته ی ملی کودک پرداخته و افزود : کودکان معماران آینده هستند و توانمندی هوشی و نیاز های کودکان امروز بر اساس انگیزه ها و تعاملات محیطی تغییر یافته و به همین دلیل برای پاسخ به نیاز ها و خواسته های این قشر نیازمند برنامه ای جامع ،علمی و هدفمند هستیم. درحال حاضر  رسالت همه ی سازمان ها ،کارشناسان، برنامه ریزان  فعالان مدنی و متولیان فرهنگی تلاش در جهت توجه دادن اذهان عمومی به موضوع کودک و بالا بردن منزلت اجتماعی آنان درنگاه جامعه است.

وی بیان داشت: کارگروه هفته ی ملی کودک به عنوان اتاق فکر این شورا عمل می کند و  یکی از مهم ترین اهداف آن استفاده از توان و ظرفیت کلیه ی دستگاه ها برای تدوین راهبرد های عملی و نائل شدن به چشم انداز جامعه ی دوست دار کودک است که موجب تغییرات اجتماعی به نفع کودکان می شود.
 شعار« آینده را باید ساخت»  خط مشی سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های هفته ی ملی کودک در سال ۹۸ است که از ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه در همه ی مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار خواهد شد.

در ادامه؛ پس از تبیین چارچوب آیین نامه ی هفته ی ملی کودک توسط سید طالب هاشمی خواه کارشناس مسوول فرهنگی استان وبیان فلسفه ی نام گذاری این ایام، عناوین برنامه های پیش بینی شده ی کانون بر اساس روز شمار آیین نامه در این هفته از جمله برپایی نمایشگاه اجرایی  فعالیت های کودک محور کانون در ۱۶ مهر ماه در پارک ملت شهرکرد  به عنوان بارزترین گام کانون استان برای حضور در سطح استان معرفی شد.

 نمایندگان سازمان های مدعو نیز در این نشست؛ دیدگاه های خود را در رابطه با محور های موضوعی جلسه بیان کردند و قرار شد برنامه های هفته ی ملی کودک با مرکزیت کانون و مشارکت فعال هریک از دستگاه ها برگزار شود.

توجه به کودکان از منظر آسیب های اجتماعی ، حفظ هویت ملی،توجه به تنوع جغرافیای قومی و فرهنگی، محیط زیست، ارتقای مهارت های زندگی، ایجاد نشاط معنوی به‌ویژه در مناطق کم تر توسعه یافته ی روستایی، توجه به کودکان کار، کودکان خاص و  کودکان شهدا مدافع حرم ، حفظ شأن و ساحت ایام ماه صفر و اشاعه ی فرهنگ عاشورایی، تلاش در جهت توسعه ی جسمی، روحی، اخلاقی واجتماعی کودکان، پاسداشت میراث فرهنگی از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر، مصوبات نهایی این جلسه اعلام شد.
در نخستین نشست هم اندیشی کارگروه هفته ی ملی کودک که مهر ماه ۱۳۹۸ در سالن همایش این اداره ی کل برگزار شد، نمایندگان سازمان ها و دستگاه هایی همچون: معاونت اجتماعی استانداری ،کمیسیون امور بانوان به عنوان مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک ،جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی، معاونت فرهنگی اجتماعی دادگستری، منابع طبیعی و محیط زیست، کمیته ی امداد، سازمان تبلیغات اسلامی،حوزه ی هنری، مرکز بهداشت شهرستان، شهرداری و صدا وسیما ی استان به عنوان اعضای اصلی کارگروه به بررسی موضوعات طرح شده پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =