کودکان را با کتاب مأنوس کنید

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته ملی و روز جهانی کودک، با حضور مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استاندار، دبیر هفته ملی کودک استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو شورا، در استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، در این نشست که ظهر روز 9 مهر 1398 در استانداری فارس برگزار شد،کیوان نیازی، مدیر کل دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری فارس خواستار برنامه‌ریزی طولانی مدت برای کودکان شد و گفت برنامه‌های مرتبط با کودکان به این هفته محدود نشود. او از مسئولان خواست برای آینده کودکان برنامه‌ریزی کنند و اتفاقات خوبی که در این هفته رقم می‌خورد مستمر باشد تا به نتیجه مطلوب بینجامد.

نیازی در بخش دیگری از سخنانش، کودکان را بزرگ‌ترین سرمایه جامعه دانست که آینده کشور به آنها سپرده می‌شود؛ اگر آنها خوب، موفق و قانون‌مدار نباشند به این معنی است که متولیان فرهنگی خوب عمل نکرده‌اند. 

او از دبیر هفته ملی کودک خواست در برنامه‌ریزی برای کودکان به مسائل اجتماعی توجه شود تا موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده بشود. نیازی ایجاد شور، نشاط و امید در این هفته را با احترام و توجه ویژه به اربعین حسینی و ماه صفر خواستار شد.

مدیر کل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری فارس، نهادینه کردن فرهنگ و فرهنگ‌سازی را در سنین کودکی ضروری دانست و از متولیان خواست با برنامه‌ریزی، در شهرستان‌ها هم فعالیت‌های مناسبی را برای کودکان اجرا کنند. او همچنین توجه به کودکان دارای نیازهای ویژه را مهم قلمداد کرد که باید برنامه‌های مناسبی را در هفته ملی کودک تجربه کنند.

زنده کردن یاد و نام شهدا و توجه ویژه به خانواده‌های شهدا، توجه به محیط‌زیست و توجه دادن کودکان به اهمیت آن، برنامه‌ریزی شورا متناسب با مناطق و بر اساس موقعیت اجتماعی و فرهنگی کودکان هر منطقه، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما، کمک‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، مساجد و فرهنگسراها در اجرای مطلوب فعالیت‌های مرتبط با کودکان، از جمله مواردی بود که نیازی به آن اشاره کرد. او خدمت به کودکان را وظیفه دولت و همه مردم دانست.

 مدیر کل دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری، همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای کودکان مناطق حاشیه‌نشین و محروم، متناسب با نیازهایشان تأکید کرد.

نیازی آشتی دادن کودکان با مطالعه و کتابخوانی را ضرورتی مهم دانست و گفت با کتاب، صلح، بازی و نشاط، الگوهای صحیح سبک زندگی ایرانی اسلامی را در کنار تکنولوژی و دنیای پر زرق و برق رایانه به کام کودکان بچشانید تا بتوانند خوب ارتباط برقرار کردن را بیاموزند.

مدیر کل کانون فارس نیز با ارائه‌ی گزارش جلسات برگزار شده پیرامون این هفته با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها گفت: هدف از برگزاری هفته ملی  و روز جهانی کودک آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص کودکان است که با شعار «آینده را باید ساخت» برنامه‌های متنوعی برای کودکان اجرا می‌شود.

 زهرا افتخاری، رویکرد برگزاری برنامه‌های شورای هفته ملی و روز جهانی
کودک را نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا در این ایام بیان کرد و گفت:کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیرخانه دائمی این رویداد، توجه ویژه‌ای به کودکان دارای نیازهای ویژه، کودکان بیمار، کودکان کار و کودکان حاشیه‌نشین و مناطق محروم داشته و خواهد داشت. به گفته دبیر هفته ملی کودک در استان فارس، توجه به هویت ایرانی اسلامی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودکان در این هفته مورد نظر شورای برنامه‌ریزی قرار گرفته و همه با یک هدف مشترک و با توجه ویژه به ایام ماه صفر، تلاش دارند فضایی پر امید و بانشاط را برای کودکان ایجاد کنند.

این جلسه با ارائه برنامه‌های اعضای شورای برنامه‌ریزی هفته ملی و روز جهانی کودک همراه بود.

هفته ملی و روز جهانی کودک از ١٣ تا 19 مهرماه با شعار آینده را باید ساخت و محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فارس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =