جلسه هماهنگی هفته ملی کودک در استانداری برگزار شد

جلسه‌ی هماهنگی هفته ملی کودک با حضور اعضای کارگروه در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه شورای اداری استانداری سیستان و بلوچستان در آستانه‌ی هفته ملی کودک برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل کانون استان ضمن تشکر از برگزاری چنین نشستی آن را نشان از اهمیت کودکان و جایگاه آنان در نزد مسئولان دانست و گفت: توجه به کودک و نیازهای او یکی از شاخص‌های اصلی در بررسی میزان پیشرفت کشورهاست.

معصومه هادی ادامه داد: کودکان حق دارند از کودکی خود لذت ببرند و همه‌ی فرآیندهای اجتماعی باید به گونه‌‎ای باشد که آنان بتوانند رشد مناسبی داشته باشند زیرا اگر کودکان امروز درست کودکی کنند و دنیای خوبی را تجربه کنند در بزرگسالی جامعه‌ی ما متعادل خواهد بود.

وی سپس با اشاره به فرارسیدن هفته ملی کودک آن را بهانه‌ای برای بهتر دیده شدن کودکان و آگاه کردن افکار عمومی نسبت به حقوق آنان دانست و افزود: کانون به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه کودک با بیش از چهل فعالیت در طول سال سعی در ارایه بهترین خدمات فرهنگی به مخاطبان خود دارد و امسال با توجه به شعار هفته ملی کودک(آینده را باید ساخت) سعی در ایجاد تفاوتی در اجرای برنامه‌های این هفته داریم زیرا اگر قرار است آینده بهتر از امروز باشد باید سازندگان آینده، که همین کودکان هستند، به درستی دیده شوند و زمینه‌ی پرورش مطلوب آنان فراهم شود.

هادی ادامه داد: اگر امروز از کودکان غفلت کنیم و یا برنامه‌های معمولی و روزمره انجام دهیم، آینده هم چندان تغییری نخواهد داشت و مثل امروز خواهد بنابراین وقتی انتظار داریم آینده‌ی استان آبادتر، توسعه‌مدار، بافرهنگ‌تر و اخلاق‌مدارتر باشد، باید برنامه‌ریزی‌های همه‌ی دستگاه‌ها در همین راستا باشد.

مدیرکل کانون سپس در توضیح برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک عنوان کرد: در روزهای گوناگون هفته ملی کودک و با توجه به نام‌گذاری آنها کودکان در سازمان‌ها و دستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر آشنایی بیشتر با نوع خدمات آنان، عملکرد مسئولان را در حوزه کودک خواهند پرسید.

توجه به کودکان حاشیه‌ی شهر، کودکان دارای نیاز ویژه، فعالیت‌های کتاب‌محور، توجه به محیط زیست و سلامت کودکان، برگزاری کارگاه‌های گوناگون، مسابقه‌های جذاب، بازی‌های بومی و محلی و همراهی والدین با فرزندان از جمله برنامه‌های کانون برای هفته‌ی ملی کودک بود که مدیرکل در این جلسه به آنها اشاره کرد.

در ادامه مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با تبریک فرا رسیدن هفته ملی کودک گفت: هر فردی در هر جایگاهی که قرار گرفته دوران کودکی را پشت سر گذاشته و تجربه های فراوانی  کسب کرده است.

محمد میهنی در ادامه افزود: بخش زیادی از موفقیت یا عدم موفقیت ما، شکل‌گیری شخصیت و نوع نگرش‌مان نسبت به دیگران ریشه در دوران کودکی و نوجوانی دارد.

وی هفته ملی کودک را بهانه‌ای برای اطلاع‌رسانی در مورد کودکان و حقوق آنان به افراد جامعه دانست و گفت: در این راه همه‌ی دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا این احساس در کودکان شکل بگیرد که بزرگترها به آنان اهمیت می‌دهند.

میهنی سپس با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اجرا در این هفته آن را مثبت و موثر ارزیابی کرد و افزود: این برنامه‌ها می‌تواند زمینه‌ای باشد برای اینکه کودکان جایگاه خود را در جامعه تبیین کنند و حتی مسئولان را وادار به تجدیدنظر در رفتار خود نسبت به آینده‌سازان کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری همچنین اظهار امیدواری کرد تصمیم‌گیرندگان بتوانند مشکلات ساختاری حوزه‌ی کودکان را برطرف کنند.

وی در پایان تاکید کرد: برنامه‌ها به فرمانداران در سراسر استان ابلاغ شود تا با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها برنامه‌های هفته ملی کودک با کیفیت مناسبی برای کودکان اجرا شود.

فریبا برنایی‌بُجد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، هم در سخنانی کوتاه با تاکید بر تلاش همه‌ی فعالان حوزه‌ی کودک گفت: ضروری است مسئولان با فراه کردن زیرساخت‌های لازم، امکانات مناسب را در اختیار کودکان قرار دهند.

در ادامه مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های حاضر در جلسه از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش، محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های مورد نظر خود را برای اجرا در هفته‌ی ملی کودک اعلام کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =