نقاط محروم در برنامه‌ریزی فعالیت‌های حوزه‌ی کودکان مورد توجه باشند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری یزد با بیان این‌که برنامه‌های هفته‌ی کودک تنها به مرکز استان خلاصه نشود؛ نقاط محروم در برنامه‌ریزی فعالیت‌های حوزه‌ی کودکان مورد توجه باشند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، فاطمه دانش یزدی در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته‌ی ملی کودک، گفت: برای اثربخشی و تداوم برنامه‌های تربیتی و آموزشی در جامعه باید بر کودکان متمرکز شد تا جریان توان‌مندسازی از مراحل اولیه زندگی، آغاز و مورد پذیرش قرار گیرد.

 مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده‌ی استانداری یزد افزود: بزرگداشت هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» به موضوع تلاش امروز برای تحقق آینده‌ای روشن بر می‌گردد و ضروری است از نگاه بخشی و مجزا به حوزه‌ی کودک فاصله گرفته و به سمت مسئولیت همگانی برای پرورش سرمایه‌های اجتماعی حرکت کنیم.

 دانش یزدی گفت: از آن‌جا که ارزش‌ها برای ایجاد ثبات در شخصیت افراد و حیات اجتماع بسیار مهم و به‌ عنوان عاملی تأثیرگذار است، آموزش و اشاعه‌ی صحیح آن‌ها امری ضروری است.

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری یزد اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی به مناسبت هفته ملی کودک پیشنهاد و در این جلسه نیز مواردی مطرح شد که با هدف تجمیع توان‌مندی‌ها و نزدیک شدن به اهداف مورد نظر این برنامه‌ها با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرایی می‌شود.

 وی با اشاره به تقارن هفته‌ی ملی کودک و ماه صفر اجرای برنامه‌هایی با موضوعات دینی و فرهنگ عاشورایی را متناسب با گروههای سنی، از سوی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی خواستار شد.

 فاطمه دانش یزدی در پایان، به پوشش برنامه‌ها در سطح استان تاکید کرد و افزود: نباید برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک تنها در مرکز استان متمرکز شود و  باید شرایط را ایجاد کرد که سایر شهرستان‌ها  به ویژه مناطق کم‌برخوردار نیز، از برنامه‌ها بهره‌ی کافی و وافی را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =