کودکان و نوجوانان امروز نیازمند آشتی دوباره با قصه گویی هستند

معاون امور اقتصادی و هماهنگی استاندار کردستان گفت: تاثیر قصه‌گویی در طول تاریخ در تربیت کودکان و نوجوانان برکسی پوشیده نیست از این رو وضعیت کنونی امروز گویایی تشنگی این قشر برای آشنایی با این هنر است.

حسین فیروزی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کردستان اظهار داشت: کودکان و نوجوانان امروز نیازمند آشتی دوباره با قصه‌گویی هستند که این مسئولیت مهم بر عهد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای فرهنگی کشور است.

فیروزی در ادامه سخنانش را با یکی بود یکی نیود شروع کرد و افزود: ۲۲ سال پیش فرزند قصه‌گویی به درستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولد شد، و این فرزند امروز ۲۲ ساله شده که باید با تقویت و حمایت کردنش او را به جایگاهی برسانیم که بیش از پیش شاهد شکوفایی و رونق قصه گویی باشیم .

وی خاطر نشان ساخت: قرآن با قصه شروع شده و این نشان از این است که خالق زمین و آسمان برای اینکه فلسفه زندگی را به بندگانش بیاموزد برایشان قصه گفت و قصه های مختلف از انذار، بشارت، خبر خوب، هدایت و راهنمایی و هر آنچه لازم است در قصه آمده است بنابراین این مولود زیبا تولد زیبایی داشته و امسال بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود  و پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قصه بهتر انجام میگیرد.

فیروزی با بیان اینکه انسان‌های پیر دانا هستند و پیرهای قصه گو داناتر یادآور شد: حضور ۲۱۰ قصه گویی کردستان در این جشنواره به این معناست که در این استان ۲۱۰ مرکز توسعه و الهام با کمترین هزینه در حال آموختن راه درست زندگی به کسب آینده هستند.

وی خواستار توسعه قصه‌گویی در استان شد و اظهار داشت: امیدواریم با حمایت های کانون این شاخه از فرهنگ غنی ایران بیش از پیش در استان توسعه یابد زیرا از نیازهای اساسی تربیت کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =