قصه‌های هشت سال دفاع مقدس نوشته شود

امام‌جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقطه اعتماد و اتکا در مسایل فرهنگی است؛ گفت: 8 سال دوران دفاع مقدس یک منبع برای قصه‌گویی است و باید شرایطی فراهم شود تا قصه‌های این سال‌های جهاد در دفاع مقدس نوشته شوند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز 10 مهرماه در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان در ستان شهید جمالپور اهواز اظهار کرد: باید از همه‌کسانی که به اعتلای فرهنگ کشور کمک می‌کنند و در این زمینه گام‌های اساسی برداشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بهترین قصه‌ها در قرآن آمده است، افزود: بخش عمده‌ای از خاطرات دوران کودکی ما قصه‌گویی مادران و مادربزرگ‌ها است. قطعاً بخش مهمی از شکل‌گیری شخصیت هر انسان در قصه‌ها است و ازاین‌رو باید قصه‌گویی مورد توجه قرار بگیرد.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه قصه‌ها بسیار ارزشمند هستند و باید به آن‌ها گوش دهیم، تصریح کرد: حتی اگر قصه‌ای واقعیت نداشته باشد اما چون قصه‌ها دارای مصداق و عینیت هستند، بسیار تأثیرگذار خواهند بود و می‌توانند در آموزش کودکان بسیار مؤثر باشند.

حسن‌زاده عنوان کرد: بچه‌ها بهتر از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند از گوشی‌های موبایل استفاده کنند. همچنین امروزه با توجه به اینکه کودکان مشغول استفاده از تبلت و موبایل هستند، وقتی برای قصه شنیدن ندارند و مادران آن‌ها نیز مشغول استفاده از تلفن همراه هستند که این موضوع بخشی از واقعیت جامعه است.

وی ادامه داد: امیدواریم این جشنواره قصه‌گویی در خوزستان به فرهنگ قصه‌گویی و قصه‌نویسی کمک کند تا شاهد اثرگذاری مفید این بخش‌بر فرهنگ جامعه باشیم و بتوانیم ثمرات خوب آن را در طول سالیان مشاهده کنیم.

امام‌جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقطه اعتماد و اتکا در مسایل فرهنگی است، گفت: کانون خوزستان خوشبختانه به دور از مسایل سیاسی و حاشیه‌ها توانسته است موفقیت‌های بسیار خوبی را برای استان به دست بیاورد و در این زمینه باید از همه تلاشگران این مجموعه تشکر کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه از بزرگ‌ترین افتخارات ما کتاب‌هایی همچون دیوان حافظ، شاهنامه و... است، گفت: 8 سال دوران دفاع مقدس یک منبع برای قصه‌گویی است. باید شرایطی فراهم شود تا با توجه به فرهنگ بسیار غنی که در کشور داریم، قصه این سال‌های جهاد در کشور نوشته شود.

همدلی و همراهی دستگاه‌های فرهنگی، چراغ راه آینده خوزستان است

همچنین در این مراسم وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ضمن تشکر از هیات داوران و برگزارکنندگان این جشنواره اظهار کرد: امیدواریم همدلی و همراهی در مجموعه دستگاه‌های فرهنگی استان بتواند راهی روشن پیش روی ما بگذارد و چراغ راه ما در آینده باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی بتوانیم ظرفیت و توانایی‌های استان را به‌خوبی به نمایش بگذاریم و در این زمینه موفق عمل کنیم.

گفتنی است: بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان، 9 و 10 مهرماه در اهواز برگزار شد و پس از دو روز رقابت، برگزیدگان این جشنواره در آیین پایانی معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =