کد خبر: 291653
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
برنامه‌های هفته ملی کودک در استان خوزستان اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در این استان را اعلام کرد و گفت: 13 مهرماه، آغاز جشن‌های هفته ملی کودک در سراسر کشور با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران در اهواز کلید خواهد خورد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی با اعلام این خبر اظهار کرد: هفته ملی کودک از 13 تا 19 مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و شهری در اهواز آغاز می‌شود. برنامه‌های این هفته با توجه به نزدیک بودن به اربعین حسینی و آشنا کردن کودکان با آموزه‌های دینی، با رویکردی عاشورایی برگزار خواهند شد.

وی افزود: برنامه‌های بسیار خوبی با همکاری ارگان‌های مختلف ازجمله بهزیستی، ورزش و جوانان، شهرداری اهواز و محیط‌زیست خوزستان، جمعیت هلال‌احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان برای کودکان تدارک دیده شده است و هم‌زمان با آغاز روز جهانی و هفته ملی کودک این برنامه‌ها برگزار خواهند شد.

دبیر ملی هفته کودک در استان خوزستان تصریح کرد: آیین رونمایی از سردیس شهید محمدطاها اقدامی در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز، فاز 2 پاداد، رونمایی از 2 خودرو کتابخانه سیار کانون خوزستان در گیت بوستان اهواز، بازگشایی مرکز فروش محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (آفرینش) در منطقه امانیه اهواز و همچنین رونمایی از تمبر هفته ملی کودک از مهم‌ترین برنامه‌های کانون خوزستان در هفته ملی کودک هستند.

وی با بیان اینکه 54 مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 30 شهر استان خوزستان همچنین برنامه‌های هفته ملی کودک را در سراسر استان اجرایی خواهند کرد، افزود: در هفته ملی کودک 6 واحد کتابخانه سیار کانون به مناطق کم برخودار و روستای محروم استان می‌روند و برنامه‌های هفته ملی کودک را برای کودکان در آن مناطق ارائه خواهند کرد.

کیانی با اشاره به همکاری دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در بحث برگزاری هفته ملی کودک در خوزستان عنوان کرد: قرار است تا اداره کل ورزش و جوانان استان در طول این هفته برنامه‌هایی ازجمله برگزاری مسابقات مادر و کودک، مسابقات دارت و طناب‌کشی، مسابقات بومی و محلی، مسابقات ویژه معلولین را برگزار کند. همچنین این اداره کل در محل برپایی نمایشگاه مراسم آغاز هفته ملی کودک در گیت بوستان نسبت به برپایی ایستگاه سلامت و جشنواره غذا اقدام خواهد کرد.

وی در خصوص همکاری اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: این اداره کل نیز در هفته ملی کودک همکاری بسیار خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد و در این زمینه قرار است تا برنامه‌های متنوعی در طول این هفته برگزار کند. برپایی 2 غرفه از فعالیت‌های مهدهای کودک و اورژانس‌های اجتماعی در نمایشگاه هفته ملی کودک، برگزاری فستیوال نقاشی، برگزاری مراسم سه‌ساله‌های حسینی و سفره حضرت رقیه، تأمین یک وعده غذای گرم کودکان روستاها مهدها و مهدهای حاشیه شهر و... از جمله برنامه این اداره کل برای هفته ملی کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: شهرداری اهواز به مناسبت هفته ملی کودک اقدام به کاشت نهال در سطح پارک‌های شهر توسط کودکان خواهد کرد همچنین این مجموعه اعلام کرده است که در روز 13 مهر همه خانه‌های بازی اهواز برای کودکان رایگان هستند و در طول هفته نیز کودکان می‌توانند با 50 درصد تخفیف در این مراکز حضور پیدا کنند. راه‌اندازی دیوار نقاشی ویژه هفته ملی کودک در یکی از مناطق اهواز دیگر برنامه شهرداری اهواز است.

کیانی اظهار کرد: اداره کل محیط‌زیست خوزستان به مناسبت هفته ملی کودک بازدید کودکان ابتدایی و مراکز کانون را از موزه حیات‌وحش در هفته ملی کودک رایگان اعلام کرده است. همچنین سازمان جمعیت هلال‌احمر، اکران فیلم‌های تولید کانون را در سینما هلال اهواز را در روز 13 مهرماه رایگان اعلام کرده است و در طول هفته ملی کودک نیز دیدن این فیلم‌ها با 50 درصد تخفیف امکان‌پذیر خواهد بود. سازمان جمعیت هلال‌احمر با برپایی یک غرفه در نمایشگاه هفته ملی کودک برنامه‌های آموزشی خود را در قالب اعزام اکیپ‌های مختلف برگزار خواهد کرد.

وی سازمان آتش‌نشانی را یکی دیگر از ارگان‌های فعال در هفته ملی کودک معرفی کرد و گفت: این سازمان ضمن حضور در نمایشگاه روز جهانی کودک در گیت بوستان ایستگاه آموزشی حریق و ایمنی را برگزار می‌کند. کارشناسان این سازمان در سراسر استان خوزستان در این ایام همچنین با حضور در مراکز کانون به برپایی این آموزش‌ها برای اعضا کانون خواهند پرداخت.

دبیر هفته ملی کودک در استان خوزستان در ادامه به برنامه‌های معاونت اجتماعی و پلیس راهور نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: روزشمار همیار پلیس برنامه‌ای است که هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی و هفته ملی کودک برای بچه‌ها اجرا خواهد شد.

کیانی در ادامه به برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در این هفته اشاره کرد و گفت: واحد آگاه‌سازی و آموزش این اداره کل با برگزاری برنامه‌های آموزشی با حضور مشاورین را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت استان نیز در ایام هفته ملی کودک ضمن حضور فعال در نمایشگاه روز جهانی کودک در گیت بوستان اهواز، برنامه‌های مختلفی را در راستای بهبود تغذیه و بهداشت مدارس، سلامت خانواده را در مدارس، مهدهای کودک و مراکز خدمات جامع سلامت با حضور کارشناسان خود برگزار خواهد کرد.

گفتنی است: هفته ملی کودک 13 مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی و شهری در اهواز آغاز می‌شود و تا 19 مهرماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =