کد خبر: 291658
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
بازدید 211
برنامه‌های «هفته ملی کودک» تشریح شد

برنامه‌های هفته ملی کودک از13 تا19 مهرماه1398 در مراکزفرهنگی هنری کانون درسراسر استان، متناسب با روزشمار این هفته طراحی و برنامه‌ریزی شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، امسال برنامه های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» از 13تا 19 مهرماه با عنوان هفته کودک در کشور نامگذاری شده‌است.
کمال گلمرادی دبیر هفته ملی کودک دراستان لرستان گفت: به منظور ایجاد فضای با نشاط برای کودکان، متناسب با نام‌گذاری روزهای این هفته، برنامه های متنوعی از سوی مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان اجرا خواهد شد.
وی افزود: در روز شنبه ۱۳ مهر که به نام «کودکان با نیازهای، ویژه فرصت‌های برابر» نام‌گذاری شده است، آیین گشایش «هفته ملی کودک» به‌صورت همزمان درمراکز سراسر استان برگزار خواهد شد ودر این روز، مدیرکل، وکارکنان کانون به همراه تعدادی از اعضا با معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان دیدار خواهند کرد. ونمایشگاه هایی از دستاوردهای فرهنگی، هنری وادبی در مراکز به نمایش در می آید.
کارشناس روابط عمومی اداره کل کانون لرستان اضافه کرد: در ۱۴ مهر و دومین روز این هفته که با عنوان «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی» خوانده شده است، برپایی مسابقات «مزرعه فکر ورباتیک» در سطح شهرستان بروجرد بین اعضای کلاس رباتیک با سایر آموزشگاههای دیگر به میزبانی مرکز اجرا می شود.
دبیر «هفته ملی کودک» تصریح کرد: دوشنبه ۱۵ مهر و سومین روز این هفته با عنوان «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» نام‌گذاری شده وباهماهنگی های به عمل آمده، اعضا از موزه های حفاظت ازمحیط زیست بازدید می کنند وکارشناسان محیط زیست باحضور در مراکز ، کارگاه های زیست محیطی را برگزار خواهند کرد.
همچنین دراین روز بیست ودومین جشنواره استانی قصه گویی در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در خرم آباد با حضور 35 قصه گو برگزار می شود. بازدید دانش‌آموزان از موزه ها واماکن تاریخی بخش دیگری از برنامه‌های این روز است.


وی تاکید کرد: سه‌شنبه ۱۶ مهر روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» به منظورارج نهادن به تعلیم و تربیت کودکان استثنایی و به دلیل معلولیت محدودیت درحضور کودکان فراگیر در مرکز یک روزازهفته ملی کودک ، مربیان کانون به مدرسه استثنایی رفته و برنامه های شاد فرهنگی هنری اجرا می کنند.
در پنجمین روز «هفته ملی کودک» یعنی چهارشنبه ۱۷ مهر با عنوان «کودک، رسانه و ارتباطات»، گفت: دراین روز اعضای مراکز به بازدید از چند دفتر هفته نامه خواهند رفت. همچنین در این فیلم های تولید کانون در مراکز برای دانش آموزان پخش خواهد شد.
وی اظهارداشت: روز پنج‌شنبه ۱۸ مهر با عنوان «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» گفت: دیدار و نشست خانواده‌ها و کودکان و تعدادی از اعضای کانون با پیشکسوتان، نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان، نقد کتاب، معرفی کتاب و بازدید از کتابخانه های عمومی و کتاب فروشی ها و اجرای گروه تعزیه خوانی آقا حسین ابن علیه السلام مرکز  فرهنگی هنری شماره4 خرم آباد، از دیگربرنامه های این روزاست.
دبیر هفته ملی کودک درلرستان درخصوص برنامه‌های روز پایانی این هفته درجمعه ۱۹ مهر توضیح داد: این روز با نام «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی» نام‌گذاری شده است ودراین روز باهماهنگی مراکز3گانه بروجرد، مراسم پرواز بادبادک ها اجرا می شود. و کارکنان کانون به همراه اعضا درنماز پرشکوه جمعه شرکت خواهند کرد.
گفتنی است: 17 مرکز ثابت، 7 مرکز سیار روستایی وشهری و دوکتابخانه پستی درحال حاضردراستان با اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری وادبی، درخدمت بیش از 40هزار کودکان ونوجوانان هم استانی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =