رونمایی از تابلو «رستاخیز زیبایی» اثر مهدی فرخی

تابلوی نقاشی کودکان عاشورایی اثر مهدی فرخی هم‌زمان با «هفته ملی کودک» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین رونمایی از این تابلو با عنوان «رستاخیز زیبایی» اثر مهدی فرخی با موضوع شهادت حضرت علی اصغر(ع) قرار است ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ در نگارخانه شهید محمدطه اقدامی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شود.

به گفته این هنرمند تابلو تصویرسازی «رستاخیز زیبایی» اثری سه تکه‌ای در ابعاد۳۵۰*۱۵۰ سانتی‌متر با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده است.

مهدی فرخی گفت: در این اثر به گونه‌ای که برای کودکان تامل برانگیز باشد و ایجاد تفکر کند از روایت‌گری پرهیز شده و به شکلی مفهومی و نمادین به واقعه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) پرداخته شده است.

به‌گفته‌ی وی طاووس که در هنر ایرانی به معنای تمامیت پاکی‌ها و خوبی‌هاست و در زمره پرندگان بهشتی است و زیبایی‌ها را جلوه می‌کند در پشت سر امام حسین(ع) تصویر شده است و صحنه‌ای را روایت می‌کند که امام حسین(ع) پس از شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) خون‌های فرزند معصوم خود را به آسمان می‌افشاند و هیچ خونی به زمین باز نمی‌گردد. پرهای طاووس در این تابلو نماد خون‌های نورانی کودک شهید کربلاست که در آسمان اثر جلوه‌گر شده است و در دستان فرشته‌ها قرار گرفته است.

وی توضیح داد: در دو اثر و حاشیه تابلو مرکزی دو سرو لاله‌گون تصویر شده است که در تابلو سمت راست نشان دست حضرت ابوالفضل و در تابلو سمت چپ گهواره حضرت علی اصغر(ع) تصویر شده است.

بر اساس این خبر به دنبال رونمایی از تابلوی نقاشی کودکان عاشورایی اثر مهدی فرخی کارگاه تصویرسازی نیز با حضور نوجوانان انجمن هنرهای تجسمی کانون در ‌مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =